h3nk3 (oregistrerad) Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Hejsan allihopa, hoppas de finns några gamla rävar som kommer ihåg sx1 och trutape.. kör nämligen det fortfarande.. Nu är det så att jag inte får truetapen att funka, jag har M-audio Audiophile 24/96 och jag har ställt in cubase att spela in i 32-bit float, men resultatet blir ändå att hela kanalen blir svart (slår över alltså), trots att In-signalen är normal.. hoppas någon kan hjälpa mig tack på förhand/ henke
joachime Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Jag har aldrig testat funktionen. Har du gjort det? Känns lite skumt att lägga på artificiell bandmättnad redan vid inspelning. Är det inte smartare att dra igång Magneto (eller liknande) i justera till passande mängd i efterhand?
h3nk3 (oregistrerad) Postat 28 juli 2005 Postat 28 juli 2005 joachime Postat den 27 July 2005, 21:26 Jag har aldrig testat funktionen. Har du gjort det? Känns lite skumt att lägga på artificiell bandmättnad redan vid inspelning. Är det inte smartare att dra igång Magneto (eller liknande) i justera till passande mängd i efterhand? ja vet att vi spelade in me truetapen i en studio me mitt bad för några år sen, å de lät väl bra.. skulle gärna använda magneto men finns inte i sx1, kan du tipsa om nått annat, helst gratis =)
joachime Postat 29 juli 2005 Postat 29 juli 2005 En riktig 1/4"-bandare att tanka ned mixen på (och sedan tillbaks igen) skulle ni kunna hitta för en inte allt för dyr peng. Tejp är relativt dyrt, men ni skulle bara behöva en rulle (eftersom ni alltid tankar tillbaks till dator igen). Ett annat alternativ är att kolla in Voxengo Analogflux. Där finns en plugg som heter Tapebus som, om jag fattat det rätt, applicerar impulser från riktiga bandare. Det finns en demo att ladda hem från hemsidan, och pluggen kostar $80 exkl moms att köpa direkt från tillverkaren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.