Jump to content
Annons

Se och lär!


Stinkey (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Dagens ungdom... Det är riktigt tragisk text... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Alltså... Vad i helvete.

1. Det är fan någonting som gått snett någonstans. Vem ska man skylla på? Media, som troligtvis är den part som fått dessa killar att tro att det dom snackar om är ett liv att eftersträva? Eller hur var det?

2. Jag kan inte låta bli att garva.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Det är fan någonting som gått snett någonstans. Vem ska man skylla på? Media, som troligtvis är den part som fått dessa killar att tro att det dom snackar om är ett liv att eftersträva? Eller hur var det?

Knarka, knulla, slåss och svära. Och att kalla tjejerna för horor. Det är ju bara att lyssna på den kommersiella rap de pumpar ut i etern och på MTV så förstår man var de fått sin inspiration ifrån. Finfina förebilder. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla måste ju få utvecklas.. Att skoja om kiss och bajs är ju inget som man brukar göra som lite äldre, men när man är mindre så är det inte helt ovanligt, man växer ifrån det, och personligen tycker jag inte det är destruktivt eller särskilt skrämmande att man skojar om sånt i den åldern, har i mina ögon med en utveckling att göra. Våga utmana vuxenvärlden och sin omgivning lite.. I tolvårsåldern och uppåt så är det väl en del som kommer i kontakt med sex m m. Och kanske även annat, t ex via MTV.. Att man då blir intresserad och påverkad av det, utan att förmodligen förstå vad det egentligen handlar om och innebär (och hur många vet egentligen vad det är Tupac, 50 cent och Smut Peddlers snackar om.......?) är det så farligt? Jag tror inte det. Visst, man kan nog vara utan snack om att knulla varandras morsor osv osv överhuvudtaget, i alla åldrar, men det finns inget som säger att de här ungarna inte inser hur fånigt det hela är och växer ifrån det och kan se på det på samma sätt som ni som skriver i den här tråden ser på det.. "jag var ung och dum" -hört det? :rolleyes: vem har inte varit det liksom? nog tusan snacka man om allt möjligt man inte förstod sig på som man nu bara kan se tillbaks på å skratta åt.. När jag cykla fram å tillbaka bakom huset i villaområdet som liten (trodde jag ägde världen) och skrek (på urusel engelska, eftersom jag vare sig kunde begripa eller tala engelska) "FUCK MARTINE, FUCK, FUCK MARTINE" eller nått sånt, för att min bror lyssnade på nån låt där de sjöng så.. Hur många av grannarna förfasades inte då? Men inte fan förstod jag nått av det där.. Och jag tycka ha blivit ganska lyckad ändå.. Socialt missanpassad och lite skev i vissa avseenden, men det har nog inte med det att göra.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Alla måste ju få utvecklas.. Att skoja om kiss och bajs är ju inget som man brukar göra som lite äldre, men när man är mindre så är det inte helt ovanligt, man växer ifrån det, och personligen tycker jag inte det är destruktivt eller särskilt skrämmande att man skojar om sånt i den åldern, har i mina ögon med en utveckling att göra. Våga utmana vuxenvärlden och sin omgivning lite.. I tolvårsåldern och uppåt så är det väl en del som kommer i kontakt med sex m m. Och kanske även annat, t ex via MTV.. Att man då blir intresserad och påverkad av det, utan att förmodligen förstå vad det egentligen handlar om och innebär (och hur många vet egentligen vad det är Tupac, 50 cent och Smut Peddlers snackar om.......?) är det så farligt? Jag tror inte det. Visst, man kan nog vara utan snack om att knulla varandras morsor osv osv överhuvudtaget, i alla åldrar, men det finns inget som säger att de här ungarna inte inser hur fånigt det hela är och växer ifrån det och kan se på det på samma sätt som ni som skriver i den här tråden ser på det.. "jag var ung och dum" -hört det? :rolleyes: vem har inte varit det liksom? nog tusan snacka man om allt möjligt man inte förstod sig på som man nu bara kan se tillbaks på å skratta åt.. När jag cykla fram å tillbaka bakom huset i villaområdet som liten (trodde jag ägde världen) och skrek (på urusel engelska, eftersom jag vare sig kunde begripa eller tala engelska) "FUCK MARTINE, FUCK, FUCK MARTINE" eller nått sånt, för att min bror lyssnade på nån låt där de sjöng så.. Hur många av grannarna förfasades inte då? Men inte fan förstod jag nått av det där.. Och jag tycka ha blivit ganska lyckad ändå.. Socialt missanpassad och lite skev i vissa avseenden, men det har nog inte med det att göra.. 😛

Så nu drar du alltså paraleller mellan kiss & bajs och våld & kvinnoförnedring?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
1. Det är fan någonting som gått snett någonstans. Vem ska man skylla på? Media, som troligtvis är den part som fått dessa killar att tro att det dom snackar om är ett liv att eftersträva? Eller hur var det?

Knarka, knulla, slåss och svära. Och att kalla tjejerna för horor. Det är ju bara att lyssna på den kommersiella rap de pumpar ut i etern och på MTV så förstår man var de fått sin inspiration ifrån. Finfina förebilder. 😳

Självklart är de inte det. Men samtidigt skulle jag gissa att jag inte är ensam om att ha sex, svära och att bli lite våldsam ibland (kvinnoförnedring är en av dom saker jag avskyr mest) ?

Något gick som sagt snett någonstans, och det ska bli kul att se hur världen ser ut när dom där kidsen (och resten i samma ålder) växt upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Har kikat på den där och tycker detta är helt otroligt: "Vi gillar nassar för de är rassar, leker med liv precis som vi".

Ska jag vara helt ärlig? Jag har lust att döda varenda unge med dom där sakerna i huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahahha. :/

Han som kommit en bit in i målbrottet ser ut att vara the evil guy som alla aktar sig för och respekterar för han slår folk.

Han den lilla späda söta till höger ser ut att vara flickornas favorit. Vilket TEAM!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett den en gång till nu och visst är det ett roande och tragiskt inslag. Kanske är det en del av utvecklingen (som "Smulan" säger), eller är det dagens samhälle vi ska beskylla? När jag var 13 år och skrev min första text så var det iof inte om att knulla morsan och om rasister. Men tiderna förändras. Eller vänta nu, tiderna förändras inte, det är ju vi som gör... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

rap, hip-hop texter, eller hur det nu stavas.

Är enligt mig menigslöst. Dom sjunger/pratar om hur hårt det är i hoodet osv, men det är ju inte en jävel av dom som är kvar där utan dom lever ju i lyxvillor och kammar in stålarna, så vem bryr sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Hade jag hört min unge rappa det där hade det blivit ett lååååååååångt samtal kring begrepp som respekt, jämställdhet, vapen och droger.

Gillar inte gangsta-rapen för fem öre. Hjärndöda texter och stulna funklåtar... kolla bara vad som hänt med Snoop Doggy Dogg (it's a dizzlefizzlewhizzlerizzle) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...