Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

tjaba...har en låt med 4 audio spår och ett midi-trumspår..hur får jag med midispåret i audio-mix down processen? när jag brände ut ksivan som mp3 eller wave så fanns inte midi-spåret med? så hur gör man om midi-spåret till audio? mvh en beginner!!

Annons
Posted

File>Export>Audiomix down åsså sparar du filen som wav eller vad du nu vill ha. Se till att inget spår är mute. Å att du har markerat tidslinjen så att alla spår täcks.

Posted (edited)

Du har ju onekligen satt markörerna rätt efetrsom du får ljud från audiofilerna. Om du kör en plugg på midispåret så har du automatiskt en audiokanal i som motsvarar midikanalen i mixern. I så fall ska midikanalen komma med automatiskt i mixdown.

Det verkar dock som om du kör med midi mapper dvs cubase egna trumset och då får du inte med nåt ljud vid en audio mixdown.

Om detta är fallet gör så här;

Skapa ett nytt audiospår, tryck på soloknappen på både midispåret och det nya audiospåret, tryck record och spela in midispårets ljud till audiospåret. Får du inga sinusvågor registrerade på ditt audiospår så ändra inspelningskällan på ditt ljudkort så ska det funka.

Efter detta är det bara att göra en audio mixdown och då ska alla ljud komma med.

Lycka till

Mvh / djonas

Edited by djonas
Posted

tjaba!! jag ändrade lite i mina kx drivers så fungerade det..fasen va enkelt dsp är att programmera när man fattar..lite. Va finns det för trumset att rekommendera då? jag kör med cubase egna för jag tycker det låter ok..hehe, iofs så spelar jag inte in mina trummor med midi-synth utan bara programmerar dom i guitar pro eller nått liknande.