Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hade tĂ€nkt att köpa ny studiodator och fortsĂ€tta mina gamla projekt pĂ„ den. Men det gĂ„r ju inte att brĂ€nna bara cubase filen och fĂ„ det att funka. Man mĂ„ste ju ha med ljudfilerna ocksĂ„. Är det bara att koppla en nĂ€tverkskabel mellan datorerna och föra över ljudmappen och cubasefilen och sedan fortsĂ€tta?

Annons
Postat

Ja, det ska det vara. Jag har sjÀlv gjort samma sak precis nyligen. Du behöver inte ens lÀgga mappen pÄ samma stÀlle pÄ den nya datorn. TÀnk dock pÄ att eftersom Cubase sparar alla instÀllningar automagiskt Àr det vÀldigt lÀtt att glömma att man hade ett par filer pÄ ett annat stÀlle.

Postat

vad Àr det för instÀllningar deu menar? T.ex. volymer effekter m.m. eller? Och var ligger dom i sÄ fall?

Postat

NÀe ... det som hÀnde mig var att jag hade en del projekt dÀr jag inte hade sparat vissa trumljud i projektmappen. DÄ kan det bli som det blev för mig: man sparar trumbanken i projektmappen, pillar lite och tÀnker sedan att usch va' lökigt virveltrumman lÄter ... jag byter ut den. Det Cubase gör dÄ Àr att bara spara sökvÀgen till den nya virveltrumman, inte sjÀlva ljudet. NÀr du sedan kopierar projektmappen finns inte trumljudet med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.