Jump to content
Annons

Ljudteknikerutbildningen i Piteå


egj

Recommended Posts

...för det gjorde jag nämligen 😳

Är jäkligt nöjd nu, det var ju typ hur många sökande som helst per plats... Nån annan här som ska plugga Ljudingenjör i Piteå till hösten? 🙂

Redigerat av egj
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
...för det gjorde jag nämligen 😳

Är jäkligt nöjd nu, det var ju typ hur många sökande som helst per plats... Nån annan här som ska plugga Ljudingenjör i Piteå till hösten? 🙂

Jag sökte och gjorde provet men kom inte in, kom däremot in på Digital ljudproduktion nere i blekinge men jag är lite osäker på om jag ska gå det eller söka till piteå nästa år igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte ifall de har samma sorts prov som jag skrev 93 men vi hade oxo musikteori + elektronik.... Minns att jag tyckte det var lätt men jag hade läst både musikteori och elektronik innan.... Tycker dock att man kunde ha ett prov som bättre visar vilka kvaliteter de sökande har. Vi fick sen göra ett praktisk test i piteå där vi ca 25 st. Är det fortfarande så?.... Vi skulle mest köra en radiosändning så det var inte o mixa nån musik som jag hade trott.

Till: Dna the Synthmaestro

Om du känner dig hysat säker på att komma in i Piteå inom en snar framtid så skall du ju satsa på det. Hur många år är kursen i Blekinge på? Har inte hört talats om den o jag bor ändå här. Om man siktar på jobb inom TV och Radio så är Piteå i princip enda alternativet. Inom studiosidan så handlar det ju däremot bara om kontakter.

Mattias ....som gick ut för 10 år sedan....

Link to comment
Dela på andra sajter

kothoga (oregistrerad)

vad jag vet så har en del fått praktik på svt som gått eller går på bth inom media programmet och det är där digital ljudproduktion kommer ifrån men jag kan ju ha fel..

har också kommit in på digital ljudproduktion och är ju heller inte helt säker om det är rätt men får ju chansa lite här i livet!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

...för det gjorde jag nämligen 🙂

Är jäkligt nöjd nu, det var ju typ hur många sökande som helst per plats... Nån annan här som ska plugga Ljudingenjör i Piteå till hösten? 😄

Jag kom också in på ljudingenjör nu till hösten... Har bott där uppe i ett år nu och läst nån fristående ljudteknik-kurs och pluggat upp gymnasiebetygen på komvux för att komma in (jag kom dock in på prov/intervju). Jag trivs fantastiskt bra i Piteå!

Då ses vi i augusti då egj... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...