The Edge Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 Jag får ett diskantigt missljud när jag mixar ner mina låtar i Cubase. Funderar på om detta kan bero på en felinställd sample rate. Vad bör man ha för bästa resultat?
Claes Holmerup Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 ...men kör i 44.1kHz/32-bit FP (eller 24-bit) hela vägen fram till slutmix, så har du mer att ta av vid alla processeringar...
lavrell Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 ...men kör i 44.1kHz/32-bit FP (eller 24-bit) hela vägen fram till slutmix, så har du mer att ta av vid alla processeringar... Självklart 🙂 Jag uppfattade det som att det gällde slutmixen 🙂
The Edge Postat 13 juli 2005 Trådstartare Postat 13 juli 2005 fy fan vad gött gubbar 🙂 . var ute och testade 44.1 i bilen och det lät perfekt...äntligen kan jag mixa ner mina låtar bra.. Vad vore man utan detta forumet.. 🙂 TACK
Lundin Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 (redigerat) har köet med 48. Kan det vara felet? Vad har du för slutmedium? ( CD eller MP3 eller Ogg..eller nåt annat ) Ohahaha.. vad sen man är idag..måste vara värmen... Kör hårt i 44.1 🙂 Redigerat 13 juli 2005 av demoniqus
lavrell Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 fy fan vad gött gubbar 🙂 . var ute och testade 44.1 i bilen och det lät perfekt...äntligen kan jag mixa ner mina låtar bra.. Vad vore man utan detta forumet.. 🙂 TACK Alltid kul att hjälpa till 🙂 bra att det löste sig 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.