Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har hört att service pack 2 inte ska vara bra om man håller på med musik. Är det så? Någon som har erfarenhet i frågan? Och vad är det som skulle göra saken sämre alternativt bättre?

Annons
Postat (redigerat)

Jag har inte upplevt några som helst problem - och jag uppdaterade till SP2 direkt när det släpptes, precis som jag gör med alla Windowsuppdateringar.

Forumets sökfunktion är väldigt bra också. Vid sökning efter XP SP2, så fick jag bl a fram följande gamla tråd: https://www.studio.se/index.php?showtopic=5485

Redigerat av Claes
Postat

Det beror på vilken hård- och mjukvara du har. Det finns vissa konflikter med SP2 framför allt med viss mjukvara i äldre versioner.

För att nämna ett relativt allmängiltigt exempel: Nero hade problem med SP2 när SP2 lanserades, de nya versionerna fungerar bra med SP2.

De främsta fördelarna med SP2 är av säkerhetskaraktär imho. Om du - som jag - har en dator som enbart är musikdator och som inte är ansluten till nätet så är motiven att uppdatera f n ganska få.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.