Jump to content
Annons

Tja ;)


Recommended Posts

Jag har många kompisar som släppt helt über grymma plattor med väldigt lite resurser (typ, Plej, Hird, Cloud, Soular Sound, Swell Session)...

Ååh Swell Session alltså. Har första 12an nånstans och den är så jävla überfet! Producerad i hemmastudio med nån gammal musiklärare på gitarr har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hobbynisse...vad är det? jo..en hobbynisse för mig är generellt en snubbe runt 35 som sitter hemma med sin lilla portastudio, minimidikeyboard o kanske en mic. Sitter o försöker o försöker i gammla program som bara krachar och som tycker sig vara jättedyktig på musik men som enligt mig suger så extremt mycket

Alla måste väl börja nånstans? Man blir inte proffs direkt serru. Inte för att jag är 35 men generellt sett så måste man börja från 0 eller hur?

Redigerat av DjHex
Link to comment
Dela på andra sajter

Hobbynisse...vad är det? jo..en hobbynisse för mig är generellt en snubbe runt 35 som sitter hemma med sin lilla portastudio, minimidikeyboard o kanske en mic. Sitter o försöker o försöker i gammla program som bara krachar och som tycker sig vara jättedyktig på musik men som enligt mig suger så extremt mycket

Alla måste väl börja nånstans? Man blir inte proffs direkt serru. Inte för att jag är 35 men generellt sett så måste man börja från 0 eller hur?

Antar att hon söker efter någon som kommit förbi den fasen (utrustnings och kunskapsmässigt) Finns ju producenter som är under 20 som är duktiga och proffsiga, har ju inget med åldern att göra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Antar att hon söker efter någon som kommit förbi den fasen (utrustnings och kunskapsmässigt)

Som Danny Cort t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är iaf ruggigt nöjd med min sångerska, hon har egen studio för röstinspelning och skriver egna melodier och sjunger bra som fan (tycker jag iaf). Så jag är väldigt nöjd med det samarbetet 😄

Ingen pik till dig som sångerska nu i överhuvudtaget, men det känns som när man själv har införskaffat och lärt sig utrustning för over 100.000 så känns det bra att en sångerska iallafall har investerat lite själv i den utrustning som behövs för inspelning av röst....

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ingen pik till dig som sångerska nu i överhuvudtaget, men det känns som när man själv har införskaffat och lärt sig utrustning för over 100.000 så känns det bra att en sångerska iallafall har investerat lite själv i den utrustning som behövs för inspelning av röst....

Men nu är du ju inne på spela tillsammans i ett band.

Visst kan det ha sin charm att dela på utrustingen i sådana fall, men det LSB är ute efter är att hitta någon som vill ha hjälp med sång på sina låtar. Jag har sett flera trådar på forumet typ 'sångerska sökes', så jag tror att flera skulle vara ytterst tacksamma om flickan kom till deras studio & hjälpte till. Jag tror inte att dom skulle be henne köpa en egen mick & ta med.

Personligen tänker jag tacksamt ta emot allt som LSB har att erbjuda i form av musikalisk talang & jag står mer än gärna för utrustning & tekniskt kunnande.

Dessutom är sångerskan i fråga väldigt duktig & trevlig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Antar att hon söker efter någon som kommit förbi den fasen (utrustnings och kunskapsmässigt)

Som Danny Cort t.ex.

Självförtroendet är det inge fel på ialla fall 😄

Peace!

Som du hyllar mig, Viktor, så är det svårt att ha dåligt självförtroende.

& jag har gått igenom alla faser som finns - musikaliskt & personligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är du ju inne på spela tillsammans i ett band.

Visst kan det ha sin charm att dela på utrustingen i sådana fall, men det LSB är ute efter är att hitta någon som vill ha hjälp med sång på sina låtar. Jag har sett flera trådar på forumet typ 'sångerska sökes', så jag tror att flera skulle vara ytterst tacksamma om flickan kom till deras studio & hjälpte till. Jag tror inte att dom skulle be henne köpa en egen mick & ta med.

Personligen tänker jag tacksamt ta emot allt som LSB har att erbjuda i form av musikalisk talang & jag står mer än gärna för utrustning & tekniskt kunnande.

Dessutom är sångerskan i fråga väldigt duktig & trevlig...

Som jag också sade, detta va ingen pik i överhuvudtaget till sångerskan och jag hoppas inte hon tar det som en pik, för det är det inte.

Men i visas fall kommer det bli svårt för henne att få samarbete med folk pga av avståndet. Själv bor jag i Borås och det är långt ifrån både malmö och stockholm!

I detta fallet skulle en schysst utrustning hjälpa henne väldigt mycket. En bra mic och pre-amp behöver inte gå på mer än 5000, så det är inte speciellt mycket pengar man snackar om...

Jag vill bara att du ska veta att jag håller med dig till 100%.

Jag ville nog bara helt enkelt säga att jag var väldigt nöjd med hur man har det 😄

Min sångerska bor i Leeds i england, så det blir svårt för henne att ta sig hit!

Denna träff i malmö låter kul, något ni brukar fixa eller?

Vad gör ni på träffen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Men nu är du ju inne på spela tillsammans i ett band.

Visst kan det ha sin charm att dela på utrustingen i sådana fall, men det LSB är ute efter är att hitta någon som vill ha hjälp med sång på sina låtar. Jag har sett flera trådar på forumet typ 'sångerska sökes', så jag tror att flera skulle vara ytterst tacksamma om flickan kom till deras studio & hjälpte till. Jag tror inte att dom skulle be henne köpa en egen mick & ta med.

Personligen tänker jag tacksamt ta emot allt som LSB har att erbjuda i form av musikalisk talang & jag står mer än gärna för utrustning & tekniskt kunnande.

Dessutom är sångerskan i fråga väldigt duktig & trevlig...

Som jag också sade, detta va ingen pik i överhuvudtaget till sångerskan och jag hoppas inte hon tar det som en pik, för det är det inte.

Men i visas fall kommer det bli svårt för henne att få samarbete med folk pga av avståndet. Själv bor jag i Borås och det är långt ifrån både malmö och stockholm!

I detta fallet skulle en schysst utrustning hjälpa henne väldigt mycket. En bra mic och pre-amp behöver inte gå på mer än 5000, så det är inte speciellt mycket pengar man snackar om...

Jag vill bara att du ska veta att jag håller med dig till 100%.

Jag ville nog bara helt enkelt säga att jag var väldigt nöjd med hur man har det 😄

Min sångerska bor i Leeds i england, så det blir svårt för henne att ta sig hit!

Denna träff i malmö låter kul, något ni brukar fixa eller?

Vad gör ni på träffen?

Ok då är jag med på vad du menar.

Visst kan det vara perfekt fölr en sångerska att ha en laptop med inspelningsrigg för att kunna spela in "hemma" eller där hon för tillfället är.

Tur att jag & LSB bor i samma stad då...

På IRL-träffarna dricker vi öl, beställer helrör, bråkar om vem som ska ta notan, försöker sttjäla mopeder & pratar om allt annat än musik.T.ex. Religion, halstabletter & Hackes familjesituation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns faktiskt en del major-suckers också, inklusive mig själv.

Som är tok-kommersiella i sitt skapande & som bara vill ha NRJ-hits.

Det är en komersiell värld, så jag tänker att fortsätta vara en komersiell snubbe.

No further comments 🙁

Danny, nu skriver vi en rejäl slagdänga till hitlåt och så spelar ni två in sången! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...