Jump to content
Annons

Bra billig dynamisk mik


markanini

Recommended Posts

Jag ber om ursäkt för att jag ställer en vanlig fråga men nu är det så att jag vill skaffa en dynamisk mik för allround bruk och jag vill inte ha en SM58 eller liknanade kopia för att jag gillar utan sättet dom färgar ljudet på. Jag vill helst inte betala mer än vad en SM58 kostar heller. Finns det nåt hopp för mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker att Beta58 låter mycket trevligare än SM58 - men den kostar lite mer om jag inte kommer ihåg fel... SM58 har krokigare frekvensgång än Beta58 och förmodligen är det därför jag gillar Beta bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så gillar jag både sm57 och sm58 och som några andra sagt här tidigare så tycker jag att beta58an är ännu bättre än sm58. Inte så konstigt då betan är en vidarutveckling.

Har dock ett annat tips också ifall nu nu inte är så förtjust i shures mickar. Testa BeyerDynamics budgetserie Opus. Har själv en Opus39 som jag är hemskt nöjd med. Den har även en annan fördel och det är att den är billigare än tom sm57an.

Av någon outgrundlig anledning så brukar faktiskt Opus39an funka bättre till exempelvis våran virvel än sm57an och när vi upptäckte detta första gången blev vi ganska överraskade eftersom 57an annars är en så klassisk virvelmick.

Men som sagt lyssna på några alternativ men i de lägre prisklasserna så är nog BD-Opus39an svår att slå om du inte ska ha Shuremickar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...