Jump to content
Annons

Miss9

Recommended Posts

Behöver hjälp....

Har precis skaffat mig Digi 001 med PT 5.0 köpte det beg. av en kille som körde det på Mac. Själv har jag en PC så skivan med installation och programet va för mac. så nu sitter jag här med min 001:a men kan inte installera det. Är det nån som vet vart man kan få tag på drivrutiner och sånt? va inte på digidesignes hemsida men där fins bara massa uppdateringar och inga drivrutiner villket jag tycker är väldigt konstigt man måste ju kunna byta mellan Mac och PC om man vill.... Kan nån PT expert hjälpa mig?

....pust....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej.

Jag tror du måste fixa en CD från Digidesign. Jag är inte säker på om tidiga 5-system hade med en Windows-CD (före min tid), så det behöver inte vara säljarens fel. Kolla om du hittar en mail-adress till på deras hemsida så kan de nog hjälpa dig. Frågan är om det kanske inte är lika bra att uppgradera till 6.x med en gång (just nu är det nog 6.1.1 som gäller för Windows). Det här kan ta ett tag.

Under tiden kan du ladda ner ASIO och WaveDriver drivrutin från downloads på DigiDesigns hemsida. På sätt kan du åtminstonde börja prova med andra program. (rubriken är updates, men just de där är nog hela programmen). Efter att de där är inladdade (bägge kan vara igång samtidigt, så kan man åtminstonde få ut saker ur kortet och har du ett program med ASIO-koppling så går det att börja spela in.

Nå, lycka till.

Trombonisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kruxet är att jag har ju ingen driver till kortet heller så får inte det att funka heller...har provat att köra i SX2 men får det inte att lita i alla fall men det måste ju bero på att det inte finns nån driver, eller? gick in å kollade på kontroll panelen om kortet fans där och det gjorde det. by the way kör XP om det spelar nån roll.

Hur mycket kostar nya versionen av PT?¨och måste jag betala för att få 5.0 versionen till PC ( den jag har nu e ju till Mac)

Är det fler än jag här som kör PT på Pc?

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Goda nyheter. Jag kollade upp på Digidesigns hemsida, och där finns följande att ladda ner. Inga krav på tidigare installation (man måste ha en Digi 001 förstås). Så bara att köra. Rätt stora filer tror jag, men sånt är livet

>Protool LE 5.3.1 -- förra versionen, men det var ju den som ProTools blev stort på, så den skall väl kunna användas till något.

>ASIO driver -- så kan du köra med andra program. Jag har inte SX men skulle bli förvånad om det inte funkade. Ladda ner senaste versionen och installera (ligger precis bredvid PT LE 5.3.1, se nedan).

>WaweDriver -- till exempel så att Mediaplayer funkar för att skicka ut ljud.

-- börja på www.digidesign.com

-- klicka på support

-- klicka på downloads

-- klicka i högra kolumnen, under Windows XP updates, en bit ner Protoool LE 5.3.1 for Digi 001 & ... (mer text)

-- där är det.

På sidan står det

"The Pro Tools LE 5.3.1 installer application does not require a previous installation of Pro Tools on your computer, allowing you to do a complete installation, or "clean install"."

Jag tror att det borde funka rakt av, men vad vet jag. Så tuta o kör.

Glöm inte att registrera dig. De är lite tjuriga på sånt på digidesign. Gå in på websidan under Support / Customer Service. Första valet där heter "Registration & transfer of ownership".

Uppgradering från 5 kostar för ProTools LE 75$ enligt sidan.

T.

Redigerat av trombonisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte ladda hem det nu mendet kräver att man har Pro Tools 5.1 och jag har bara 5.0 och den finns tydligen inte att ladda hem till PC. Försökte leta efter nån mail adress till Digidesign så man kan fråga dom hur man skaffar fram en 5.0a till PC men hittade ingen adress på hemsidan...

Men har laddat hem en ASIO drivernu i alla fall och får ljud i SX så det va ju kul (tack trombonen) Men hela iden med att byta till digi001 va att få köra Pro Tools och det är lite svårt utan, ja just Pro Tools...

Nån som vet hur man får tag på Digidesign?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Det står på din hemsida att du bor i Stockholm. Jag tror du bör kliva ner till Estrad musik och fråga. De är återförsäljare för Digidesign och borde kunna hjälpa till.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en kostnad att gå från 5.0 till 5.1, dessa bägge var förövrigt enbart win98 versioner.

5.3.1 var den första för XP och var fri om man hade minst 5.1.

Mitt tips är att du går direkt till 6.1 vilken är en stor skillnad mot 5.x versionerna, fler kanaler, ReWire stöd, bättre midi och inte att förglöma stöd för dom nya fria Bomb Factory pluggarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är att du går direkt till 6.1 vilken är en stor skillnad mot 5.x versionerna, fler kanaler, ReWire stöd, bättre midi och inte att förglöma stöd för dom nya fria Bomb Factory pluggarna.

Håller med. Gå till 6.1 du.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...