Jump to content
Annons

Halland "Hata hata Stefan & Krister"


tonefloat (oregistrerad)

Betyg  

27 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      6
    • 2
      4
    • 3
      2
    • 4
      3
    • 5
      3


Recommended Posts

Annons
Jag ger betyget 5 utan att ens ha hört låten än. Känner att jag bara måste sponsra en sådan låttitel.  🙂

Nä, nu har jag lyssnat på låten och vill revidera mig själv. Jag hatar verkligen Stefan och Krister innerligt och trodde det här var en hatlåt. Men det var ju snarare en hyllningsbuskis. Inte bra. Ta bort sången så överlever den total avrättning! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Legacy (oregistrerad)

Ok melodi

Tunna trummor

Sång roligare än bra

Refräng bra och låtens styrka, hooken där djävligt bra

Sjysst bassdrum, ommixning och lite polerad sång så kan det funka.

En 4 för en vansinnig idé, men hade den handlat om något annat så kanske en svag trea.

Tummen upp för originella idéer, trött på monotona e-jay loop låtar...

Link to comment
Dela på andra sajter

tonefloat (oregistrerad)

Tack för bra och konstruktiv kritik! Det hjälper till när vi ska utvecklas och anta nya utmaningar.

Vi jobbar mycket seriöst med texter och när vi lär oss blir också mix och ljudbild bättre. Den något mullriga ljudbilden har vi nog kurrerat i våra senare låtar, mixning av trummor med kompressor börjar att fungera också.

Vårt mål är att skapa förståelse och engagemang för halland och livet på landet. Denna debatt visar väl tydligt att det behövs ett alternativ till sample/loop hopkok. En upprättelse för sång på svenska, gärna dialekt är det yttersta målet för oss.

Att programmera våra trummor själva utan att gå genvägen via färdiga loopar kanske inte alltid hjälper till men det ger oss mer utbyte.

Att våga stå för vårt ursprung och sjunga själva är vi stolta över. Coola tjejer eller sample-cd passar inte in i vårt koncept.

På vår CD finns låtarna "I mitt hjärta", "Ulricehamn", "Halland Anthem" och "Jag vet inte".

I tidningen Future Music fick vi ett positivt omdöme, just melodierna var vår styrka. Även vocoderanvändningen i låten "I mitt hjärta" gick hem. Våra svagheter ligger i mixning och sångens placering i mixen.

Nu åter till vårens sol!

Link to comment
Dela på andra sajter

tonefloat (oregistrerad)

Tack för att du lyssnat wopplipolli!

Vi förbereder oss för ett live gig under våren. Kommer att bli en upplevelse utöver det vanliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt Ok för en syntetisk Poplåt

jag har ingen aning om vilka "Stefan & Krister" är !

jag hör ingen text (det var många år sen jag hörde det)

så jag lyssnar på ljudbilden och den är helt ok

för denna genre 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tonefloat (oregistrerad)

Tack Rockfart!

Stefan & Krister är två komiker från Halmstad som kör sin buskisgrej. Vi gillar dem inte och det väcker känslor!

Link to comment
Dela på andra sajter

tonefloat (oregistrerad)

Känns skönt att vi kan sprida vårt alster via denna trevliga kanal.

Måhända att det kan bli fler låtar vi lägger ut för allmänt beskådande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
tonefloat (oregistrerad)

Live spelningen hänger just nu på en Cubase dongle som låser datorn och har försatt oss i handlingsförlamning.

All hårdvara ska säljas och VST pluggar ska in... vi har givit upp vår ortodoxa kamp mot pluggar. Kul med rattar, men inte kul med alla sladdar och alla midi inställningar på alla syntar... när de dessutom har buggar ger vi upp.

Fast det utlösande var NI Pro-53, låter nästan bättre än en Prophet V.

Link to comment
Dela på andra sajter

All hårdvara ska säljas och VST pluggar ska in... vi har givit upp vår ortodoxa kamp mot pluggar. Kul med rattar, men inte kul med alla sladdar och alla midi inställningar på alla syntar... när de dessutom har buggar ger vi upp.

Så vad är det som är live då? Att trycka Enter på laptopen? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

tonefloat (oregistrerad)

Problemet med live och VST pluggar kanske får bli en Korg Legacy collection eller något liknande.

Eller så står man för sin grej och tar med den fina bordsdatorn!

Sång på dialekt är alltid rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Legacy (oregistrerad)

När kommer sommarsingeln?

Hörde att det var en cover på g?

Tycker fortfarande att covern på Erasure L'amour är tung!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag ger betyget 5 utan att ens ha hört låten än. Känner att jag bara måste sponsra en sådan låttitel. :rolleyes:

LOL! Word!

Ja va ska man säga? Fattar faktiskt inte mycke av vad killen säger.. Men det är ju som sagt budskapet som räknas, och det är ju gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)
Jag såg Stefan och Krister på stan i förrgår. Den med skägg.

Såg oxå den me skägg på stan!

Måste vara överallt nuförtiden!

Angående låten, betyg - Uuh hu?

Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

tonefloat (oregistrerad)
Ja va ska man säga? Fattar faktiskt inte mycke av vad killen säger.. Men det är ju som sagt budskapet som räknas, och det är ju gott!

Texterna finns på skivomslaget. Kan behövas för att bevara denna unika dialekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...