Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Har äntligen fått mina hemma studio prylar och kopplat ihop det.

Enda problemet är att jag inte får något ljud!!

Har kopplat in på följande sätt:

Ljudkort L/R, TRS kablar till line in L/R på mixer.

Från mixern får jag ljud till högtalarna, det har jag redan provat med mic....

Är det något mjukvarufel?

Snälla någon, hjälp mig! Ser ljudet i mjukvarumixern, men det kommer inte ut! Har provat allt annat i systemet och kommit fram till att just detta är problemet. För visst ska jag kunna använda TRS out på ljudkortet? 🙂

Edited by Morta
Annons
Posted (edited)

Ups, missade sista raderna.

Har du testat att starta om datorn? Jag har ibland tappat ljudet från 1212M när jag kört med mitt audigy till något, men en omstart brukar lösa det problemet.

Edited by Rapid Wanker
Posted

Haha, ett par omstarter gjorde susen. 🙂

Har suttit nu på morgonkvisten och försökt få fart på min ADA8000. Efter lite kämpande i Sonar 2 (alla har inte råd med dyra musikprogram...) så fick jag igång den! Glad som jag var så provade jag att spela in 8 kanaler samtidigt och, hurra, det fungerade! MEN! nu kan jag inte lyssna på det i sonar då out har blivit A (E-MU ASIO UNUSED) Kan inte välja så jag får L/R ut?!?! Helt korkat, vad jag göra?!?!?

Snälla nån som är erfaren, tipsa mig vad jag ska göra, och ja, jag har läst manualen 🙂