SuperViza Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 BlĂ€ddrade just igenom 4sound katalogen som man fick med i denna mĂ„nads studio. sĂ„ fick jag syn pĂ„ "Yamaha 01X 01X kombinerar ett professionellt ljudkort, MIDI-interface, kontrollyta och digitalmixer i samma enhet!" Ăr den nĂ„gom som Ă€ger en sĂ„dan?? Ă€r det isĂ„fall nĂ„got att sattsa pĂ„ till sin lilla hemma studio? och kan man koppla in monitorerna till den?
Fredrika Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 (redigerat) http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe...h_v1_0_300k.wmv Ta lugnande tabletter innan du tittar pĂ„ Bert Smorenburgs demonstration. EfterĂ„t Ă€r det för sent! đ Redigerat 30 juni 2005 av Fredrika
Pico Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Ta lugnande tabletter innan du tittar pĂ„ Bert Smorenburgs demonstration. EfterĂ„t Ă€r det för sent! đł HĂ€danefter skall jag ta sĂ„nna varningstexter pĂ„ allvar... đ
hackeman Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Har för mig listpriset ligger pÄ 13,995 kr, men du kan hitta billigare pÄ nÀtet. Music123.com har helt galna priser pÄ vissa produkter. Jag var pÄ vÀg att bestÀlla en 01X dÀrifrÄn till halva priset (+frakt & c:o). Det blev dock ett Hercules 16/12 FW istÀllet eftersom 01X inte hade ingÄngar sÄ det rÀckte.
scrub Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Ăr osĂ€ker pĂ„ om detta Ă€r ok med forumreglerna, men, jag har en 01X till salu. Om nĂ„gon Ă€r intresserad skicka ett pm. Den Ă€r i nyskick och precis sĂ„ bra som den verkar. Att jag vill sĂ€lja den beror pĂ„ att 1. Trots att den Ă€r en superb kontrollyta med motoriserade faders har jag inte kunnat sluta anvĂ€nda musen. đ En gĂ„ng mus alltid mus. 2. Trodde att jag skulle ha anvĂ€ndning av den digitala mixern och mĂ„nga inputs, men sĂ„ har det inte blivit.
Mingus Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Ta lugnande tabletter innan du tittar pĂ„ Bert Smorenburgs demonstration. EfterĂ„t Ă€r det för sent! đ HĂ€danefter skall jag ta sĂ„nna varningstexter pĂ„ allvar... đ Smorenburg....brallorna...lĂ„ten. đ Vad var det för en produkt nu igen?
VacUm Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Ta lugnande tabletter innan du tittar pĂ„ Bert Smorenburgs demonstration. EfterĂ„t Ă€r det för sent! đ HĂ€danefter skall jag ta sĂ„nna varningstexter pĂ„ allvar... đ Smorenburg....brallorna...lĂ„ten. đ Vad var det för en produkt nu igen? đ touchĂ©!
Pico Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Hur mÄnga burkar vill du ha för den? Nypriset pÄ musikbörsen ligger pÄ ca. 40000 pantburkar.
scrub Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 Hur mÄnga burkar vill du ha för den? Tja, ca 20000 burkar. Det kommer ta mig 16 timmar och 40 minuter att panta dem.
MeltyMan Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 Den finns att köpa pÄ www.thomann.de för 11303 SEK. Yamaha 01x
scrub Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 Ja, det Ă€r ett bra pris. SĂ€rskilt om man tĂ€nker köpa Cubase SX3 ocksĂ„. Min Ă€r billigare dock. đ
SuperViza Postat 24 juli 2005 TrÄdstartare Postat 24 juli 2005 NÄgon som har en 01x till salu?? p.S jag vet att man ska sÀtta ut den pÄ köp och sÀlj. men det vÀrkar inte som det Àr nÄgra som svarar
SuperViza Postat 24 juli 2005 TrÄdstartare Postat 24 juli 2005 hörde att Scrub har en till salu sÄ om du finns Àr sÄ Àr det bara att skriva
SuperViza Postat 19 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 19 augusti 2005 Tjena jag har just fÄtt min Yamaha 01x mixer. jag kan koppla in kitarr osv och höra det jag spelar i monitorerna men om jag vill spela t.ex en lÄt frÄn datorn sÄ hörs det ingenting i monitorerna. nÄgon som kan svaret pÄ detta?
SuperViza Postat 19 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 augusti 2005 sorry det skulle sĂ„ gitarr đ
SuperViza Postat 19 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 19 augusti 2005 lÀser i hjÀlp delen men hittar inget. nÄgon som Àger en 01x som kan hjÀlpa mig??
hegobald Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 Du ger för lite info hÀr.. Men lite tips.. Har du installerat rÀtt drivrutiner i datorn? Du hittar nyaste pÄ http://www.mlancentral.com/drivers.php Har du valt dessa drivisar i din musikprogramvara.. Vad det nu Àr??? AnvÀnder du t.ex Cubase sÄ hittar du dom under menyn "Devices"->"Devices setup" t.ex.
SuperViza Postat 19 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 19 augusti 2005 Jag har installerat alla driv rutiner m.m kopplat in monitorerna till mixen. men mÄste jag ha ett vanligt ljudkort om jag vill kunna spela upp musik frÄn ex Winamp? och inne i cubase sÄ skapar jag en audio kanal och ska spela in lite gitarr men det kommer inget ljud in till cubase sx 2. hade inte 01x ljudkort/midi i sig?
hegobald Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Det du frĂ„gar efter Ă€r egentligen inte önskvĂ€rt om du ska anvĂ€nda 01X pĂ„ det sĂ€tt som Ă€r ursprungligen tĂ€nkt. Men det Ă€r möjligt đ Du fĂ„r gĂ„ in i mLan kontrollpanelen och stĂ€lla in drivrutinen sĂ„ den anvĂ€nder WDM+ASIO i detta fall sĂ„ kommer 2 kanaler att anvĂ€das för WDM och det ljud som normat hörs i Windows kommer att Ă„ka ut i mixern ocksĂ„ (normalt sett inte önskvĂ€rt).. Sen bör du kunna höra Ă€ven Winamp i monitorerna. đ
SuperViza Postat 20 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 20 augusti 2005 tackar sÄ mycket. men nu har jag stött pÄ ett annat problem. har pillat lite och letet lite i loka forum men hittar nada eller sÄ Àr det bara jag som fumlar med ögonen. NÀr jag t.ex kopplat in min synth/gitarr och vill spela in i cubase sÄ fÄr/visar inte cubase nÄgon signal att det spelas upp ljud. detta Àr sÀkert nÄgon jÀtte lÀtt grej att göra. men det Àr sÄ jÀvla mÄnga multu knappar Ä shit att jag blir tokig pÄ allt det hÀr.
SuperViza Postat 20 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 20 augusti 2005 jag vet att detta kanske börjar bli lite tjötigt hela tiden men jag lÀser manualen Ä fattar inte sÄ mycket av den. men jag vill kunna göra sÄ att jag kan dra i mina reglage pÄ mixer och via dom styra t.ec dra i spakarna pÄ en vst/i orgen ( b4). NÄgon som vet hur man gör denna instÀllning för pÄ demo videon sÄ trycker han pÄ flip eller internal knappen men sÄ lÀtt Àr det inte. mÄste man göra nÄgra instÀllningar i cubase?
C_Sledge Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 för att röra kontrollerna i cubase mixer, so trycker du pÄ knappen mÀrkt remote pÄ 01x:an. vet inte riktigt hur man kan styra VST pluggen dock, kan kanske vara en instÀllning i Cubase man mÄste göra.
SuperViza Postat 14 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 14 september 2005 jag har installerat cubase sx 3 som jag anvĂ€nder ihop med Yamaha 01x mixern. men om jag seplar pĂ„ en vst'i synth sĂ„ ser jag att det kommer ljud frĂ„n den i cubase men inget ljud hörs ut till högtalarna. men om jag spelar pĂ„ min midi klaviatur som Ă€r kopplad till en hĂ„rdvaru synth sĂ„ hörs det i högtalarna men det skickas midi information i cubase men igen audio signal đ± NĂ„gon sem vet vad som Ă€r fel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.