Jump to content
Annons

En hyllning till den svenska sommaren... ;)


Well... vad tycks?  

3 röster

  1. 1. Well... vad tycks?

    • 1. Kass
      0
    • 2.
      0
    • 3.
      1
    • 4.
      1
    • 5. Grym!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Wish for rain

ARTIST/GRUPP:Kristoffer Sundberg

GENRE:Regndans och fredspipor

LÅTLÄNGD:3:45

KOMPOSITÖR:Kristoffer Sundberg

PRODUCENT:Kristoffer Sundberg

INSPELNINGSÅR:20050626

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.29MB

STATUS: Skiss

Låten

Hej på er gott folk!

Jag satte mig ner med gitarren igår kväll/natt. En figur blev till som jag bara inte kunde släppa. Jag spelade in den tillsammans med lite distade synthar och samplade indianer.

Det hela blev till nån form av psykadelisk gitarr/regndans. Jag tänkte den kunde passa bra så här i dessa semester tider. Väldigt meditativt. Jag får lite Pink floyd, U2 och Massive attack känslor. Är jag helt ute och cycklar?

Jag skrev och spelade in den på bara några timmar. Är den färdig? Man skulle ju kunna lägga på lite sång körer och ett Gilmour gitarr solo men det kanske blir för mycket.

Jag kan inte sluta lyssna på denna låten. Är den bra eller är det bara jag som är fruktansvärt självupptagen? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten känns som ett enda stort intro. Men ett enda bra intro. Snygg panorering av gitarrerna.

Borde inte låten heta Wish for sunshine, med tanke på att det redan regna?! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte sluta lyssna på denna låten. Är den bra eller är det bara jag som är fruktansvärt självupptagen? 😉

Nej då man blir lite självupptagen av att lyssna på grejor som man själv tycker att man har gjort bra. Det gör jag också. Sedan kommer man hit och lägger upp låten och blir raskt nedtagen på jorden. 🙂

Jodå men detta är lite fräckt. Tycker också att det låter som ett inro. Man sitter lite och väntar på att låten skall komma igång. Ibland är gitarrljudet lite mellanregistrigt, Det ringer på ett underligt sätt i mina lurar, kan inte förklara riktigt vad jag menar. Det blir suggetivt efter en stund, men som sagt var, slutet känns lite som en väsgötaklimax. När kommer creshendot? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...