Stolle Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 LÅTNAMN:Wish for rain ARTIST/GRUPP:Kristoffer Sundberg GENRE:Regndans och fredspipor LÅTLÄNGD:3:45 KOMPOSITÖR:Kristoffer Sundberg PRODUCENT:Kristoffer Sundberg INSPELNINGSÅR:20050626 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.29MB STATUS: Skiss Your browser does not support the HTML5 audio tag Hej på er gott folk! Jag satte mig ner med gitarren igår kväll/natt. En figur blev till som jag bara inte kunde släppa. Jag spelade in den tillsammans med lite distade synthar och samplade indianer. Det hela blev till nån form av psykadelisk gitarr/regndans. Jag tänkte den kunde passa bra så här i dessa semester tider. Väldigt meditativt. Jag får lite Pink floyd, U2 och Massive attack känslor. Är jag helt ute och cycklar? Jag skrev och spelade in den på bara några timmar. Är den färdig? Man skulle ju kunna lägga på lite sång körer och ett Gilmour gitarr solo men det kanske blir för mycket. Jag kan inte sluta lyssna på denna låten. Är den bra eller är det bara jag som är fruktansvärt självupptagen?
Thimmie Posted June 28, 2005 Posted June 28, 2005 Låten känns som ett enda stort intro. Men ett enda bra intro. Snygg panorering av gitarrerna. Borde inte låten heta Wish for sunshine, med tanke på att det redan regna?! 🙂
Egghuvud Posted June 28, 2005 Posted June 28, 2005 Jag kan inte sluta lyssna på denna låten. Är den bra eller är det bara jag som är fruktansvärt självupptagen? 😉 Nej då man blir lite självupptagen av att lyssna på grejor som man själv tycker att man har gjort bra. Det gör jag också. Sedan kommer man hit och lägger upp låten och blir raskt nedtagen på jorden. 🙂 Jodå men detta är lite fräckt. Tycker också att det låter som ett inro. Man sitter lite och väntar på att låten skall komma igång. Ibland är gitarrljudet lite mellanregistrigt, Det ringer på ett underligt sätt i mina lurar, kan inte förklara riktigt vad jag menar. Det blir suggetivt efter en stund, men som sagt var, slutet känns lite som en väsgötaklimax. När kommer creshendot? 🙂
Recommended Posts