Alex123 Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Hejsan Dejsan! Hur gör man rock lÄtar? Sitter man med gitarren och letar efter riktiga ljudet och lÀgger man sedan trummor? Eller sÀtter man pÄ trummor och försöker hitta den perfekta gitarr ljudet? FÄr dom en bra refrÀng och text i skallen och försöker göra en lÄt pÄ den? Ni som gör rock och metal lÄtar, hur gör ni? Jag har gjort hiphop och trance musik typ i fyra Är nu. Jag brukar alltid sÀtta trummorna först, sen basen, sen piano och sen försöker jag rappa pÄ den UrsÀkta svenskan. Var ett tag sen jag var i sverige. Mvh Alex
Piccazzo Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 (redigerat) Börjar oftast med gitarrer. Man hittar ett bra riff och bygger pÄ det. NÀr jag skriver rock/Metal LÄtar Àr trummorna oftast det jag gör sist , DÄ dessa om man ska proggramera dom tar lÀngst tid. I rock Àr ju basen och trummorna inte alltid det som driver lÄter till skillnad frÄn Hip-Hop / Dnace / Tance m.m DÀremot Àr det dom som gör groovet och sjÀlva rytmen. Men oftast Àr det gitarr riffet som stÄr för melodin och kÀnslan i lÄten.. Redigerat 27 juni 2005 av Piccazzo
frelin Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Vi skriver oftast text till ett riff och sen repar vi in det.... Ibland sÄ skriver man ju en text och sen sÄ kommer pÄ nÄgon passande musik till. Men som sagt. Oftast Àr lÄten "fÀrdig" innan vi spelar in den.
Kringlan Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Det gĂ„r att göra i rpecis den ordning man kĂ€nner för faktiskt đ.. blir lite trĂ„kigt om man spelar i otakt först sĂ„ at lĂ€gga pĂ„ ett par "test" trummor i rĂ€tt takt brukar funka (click ger ju sĂ€llan rĂ€tt kĂ€nsla nĂ€r man spelar)
Alex123 Postat 27 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 27 juni 2005 (redigerat) Frelin, Kringlan Tack đ Redigerat 27 juni 2005 av Alex123
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.