Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag kör reason med en midi keyboard (miditech, midistart-2) via usb, har intesllerat drivers men det funkar ändå inte.

På prefrences så har jag lagt in keyboardet men när ja ställer in midi input på midistart-2 och går in på find så känner den inte av den.

Annons
Postat

Konstigt.. Har du verkligen ställt in rätt i preferences? Kommer inte ihåg så här i huvudet så jag kan inte kolla.. Sitter tyvärr på jobbet.. 😛

Men om du har något annat program som kan ta emot midi så testa om det får in midi.. Har du inte det, ladda hem någon demo och testa. Tar två sekunder. 😄

Har du någon midi kabel så plugga in den med nån adapter och kolla om det funkar, även om det inte ska behövas.. Kanske är ljudkortet lite knepigt? Kanske ska du ställa in något i ditt os? Eller varför inte testa att installera drivrutinerna igen. Eller uppdatera.

M m.. Ha en bra midsommar. //smulan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.