JJRockford Postat 22 juni 2005 Postat 22 juni 2005 Hur får man ner ingångvolymen på de vanliga analoga ingångarna på ljudkortet? Är inne och vrider på trimpotarna på EMU-mixern, men det märks liksom ingen skillnad. När jag har provat har jag använt en Fender-strata med SD Hotrail-mickar (som är ganska starka) och kör den via en Alto Mictube förförstärkare. Kan bara ha gain-ratten på Alto-lådan på marginellt över 0 (startläget, typ femöverhalv), innan det distar lite i ingången på ljudkortet. Några förslag?
Rapid Wanker Postat 25 juni 2005 Postat 25 juni 2005 Har du inte en knapp på Alton där det står "Pad". Om du trycker in den så dämpar du signalen med X antal dB (20?). Då kan du också vrida upp mer på Alton.
JJRockford Postat 28 juni 2005 Trådstartare Postat 28 juni 2005 Pad-knappen är redan intryckt... 😉 Ska dock erkännas att jag inte har någon linebox (eller vad det nu är man behöver?) mellan gitarr och mickpreamp. Kan det vara det?
Rapid Wanker Postat 28 juni 2005 Postat 28 juni 2005 Nä du ska inte behöva någon linebox eller DI-box när du har Alton. Telejacket ligger på 1Mohm impedans så det räcker gott. Ditt problem är ju egentligen det motsatta...att du har för fet signal. Har du ställt in input på +4dBU i patchmix'en. Om du har den på -10dBV så tål den väl inte lika hög signal.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.