Jump to content
Annons

Creative - SoundBlaster Audigy4 Pro


Emmmir

Recommended Posts

Gah, har nyligen beställt Creative - SoundBlaster Audigy4 Pro. Det var det värsta jag hittade på de datorbutiks sidorna på internet jag hittade. Känner mig nästan lite orolig nu att det inte ska funka så bra som jag förväntat mig. Har inte hunnit fått kortet än så jag har inte testat det, vad säger folket här om det kortet, om nån har använt det någon gång? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det sägs att allt Creative egentligen gör är skit. Jag har själv enbart använt mig av SB-kort, och även om jag kanske itne har så bra perspektiv så tycker jag att det fungerar. Just därför har jag aldrig brytt mig óm att köpa något bättre kort.

Fast jag fick ju mina inbyggda i burken. Hur mycket har du lagt för ditt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt ingen aning vad dom brukar ligga på. Vill itne låta som ett snobbbarn, men för mig säger priset endel av kvalitén och ljudkvalitén osv. Det borde vara ett bra kort tycker man, men frågan är ju om det verkligen är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

hitrun (oregistrerad)

tjena emmmir ! det beror vad du ska använda kortet till.Som multimedia kort funkar det utmärkt t.ex spel,film men som ljudkort till inspelning till dator får man tänka i andra termer såsom latency, midi,ingångar,utgångar vad exakt man skall utföra på datorn.Det finns en uppsjö med ljudkort som är specifikt gjorda för musikproduktion.Gå till din musikhandlare och snacka med dom istället.Datorhandlare har oftast noll koll på ljudkort för musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt från Creative brukar vara låst till 48kHz. Inte särskilt begåvat om de vill att musiker ska gilla det...

ÄVen om EMU sedan några år ägs av Creative, så har de tyvärr inte låtit Creative-korten ta del av vettigare teknik från EMU-korten... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Nae iofs, hade tänkt att använda kortet till stor del av inspelningar osv.

Eftersom jag ska ha den i lägenheten så är det bar till typ, gitarr, bas, synth, sång jag ska använda. Då kanske jga klarar mig på bara en ingång. Vilken kortet har. Sen vilken ljudkvalité har jag ingen aning om. Men eftersom att det är det bästa Creative Soundblaster kortet på marknaden så måste det vara bra tycker man 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv ett Audigy 4 kort, jag är mycket nöjd med det eftersom jag mestadels arbetar med datorspelsljud, och därmed är i behov av EAX.

I övrigt så har den en smidig breakout, kanske inget för musiker som vill ha fantommatning och balanserade in/utgångar men det funkar finfint för den generelle användaren, och för den som bara mixar, 113db SNR är inte direkt kasst. nästa steg är ju att skaffa ett par ordentliga monitorer, men det kommer väl snart 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...