musik (oregistrerad) Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Hej! Jahaja...så har man letat sedan februari efter en affär som har inne en Gibson i Desert Burst, en Std Les Paul alltså. Sent omsider har jag fått veta från en av alla dessa butiker jag besökt eller mailat att denna färg överhuvudtaget inte finns i Sverige och att Gibson nog anser att Sverige är en såpass liten marknad att...leverantören iaf inte alls vet när denne färgnyans når landet i norr, om ens om... Kunde inget av dessa butiker sagt det tidigare, istället för att försöka propsa på en Cherry Sunburst eller nån Faded-variant som jag inte är intresserad av? Eller vet nån här nån butik som har inne denna gitarr i Desert Burst, kanske en tidigare årgång, typ 2002:an? 😆 :musik
Stolle Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Jag har studio plus varianten av desertburst. Jag tycker det är bland de vackraste gitarrer jag sett. Jag vet att Musikbörsen i Göteborg har en till sådan inne. Men har också bestämmt för mig att de även hade/har en std i desertburst. Jag tycker iochförsig inte att standardens desertburst är lika snygg... men smaken är som röven.. klöven. Ring och hör med dom(om du nu inte redan gjort det). Jag är nästan säker på att jag sett en desertburst och en root beer där. MVH:Kristoffer
musik (oregistrerad) Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Hej Stolle! Taaaaackk!!!! Har du även sett en Gibson Les Paul Standard Premium Plus Desert Burst (puh!!!) nånstans? DEN Desert Bursten av en Standard har ju en AAA-topp och verkar enligt bilder på nätet se helt annorlunda ut än den vanliga "standarden" men ändå heter den samma färgnyans, precis som Studio och Standard bägge heter Desert Burst i Desert Burst men ändå tydligen ser helt annorlunda ut. Såg iaf en Les Paul Std Desert Burst hos Andreasson som hette Epiphone och på halsen stod det även Gibson och det stod Gibson på mikarna också. Priset 4995;- var ju liiite mindre än en Gibson Les Paul Std Premium Desert Burst för 29995;-. Allvarligt, jag kollar upp Musikbörsen! Lustigt om de tagit in en av varje av de nämnda nyanserna, för det var just dem jag nämnde när jag hade ett långt generellt samtal med en av dem där för ett par månader se'n...då jag bara sa: "jag tycker att Desert Burst och Root Beer är snyggast". 😛 :musik
spaceman Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Det finns på Musikhaus Thomann i olika varianter om du blickar utanför svedala... http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SU...E&LIMIT_WAGR=on
musik (oregistrerad) Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Hej! Tack för tipsen. En Gibson Les Paul Standard i Desert Burst går att få tag på tydligen, via Thomann. Ev. även från Musikbörsen, ska kolla imon. Men men...någon Gibson Les Paul Standard Premium Plus (AAA) i Desert Burst finns varken i Sverige, Europa eller ens på någon av alla de amerikanska hemsidor jag varit inne på senaste månaden. Någon begagnad kanske, men jag pratar om en ny för i år eller modellen 2004, med 60-tals hals dessutom. :musik
musik (oregistrerad) Postat 21 juni 2005 Postat 21 juni 2005 Hej! Näpp! Musikbörsen hade ingen Desert Burst, men väl en Tobacco Sunburst för 47600 SEK i en monter. Leta vidare... 😱 :musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.