Jump to content
Annons

Hackeman - Oh-La-La-La (Extended version :))


Betyg  

17 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      3
    • 4
      7
    • 3
      1
    • 2
      3
    • 1
      0


Recommended Posts

  • LÅTNAMN: Oh-La-La-La
  • ARTIST/GRUPP: Hackeman
  • GENRE: Humorpop
  • LÅTLÄNGD: 02:22
  • KOMPOSITÖR: Richard Hacke Nilsson
  • PRODUCENT: Dito
  • EV. MEDVERKANDE: Nah (t.o.m tjejkören är jag själv 🙂)
  • INSPELNINGSÅR: 2004
  • FORMAT: MP3
  • STORLEK: 2.16MB
  • LÅTLÄNK!

Har lagt till en vers + stick och gjort lite andra ändringar efter alla uppmuntrande kommentarer i denna tråd... 😄

Har även lagt med texten som attribut till mp3-filen denna gång (dyker upp i Windows Media Player 9)...

...så kom igen o sjung med nu!! 🙂

PS. Sången distar fortfarande... ber om ursschhäkt för det. 😏

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons

Jisses, den HÄR är gammal. Min första eller andra demo på forumet.

Kommentarerna finns i originaltråden:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1233

...och i exakt samma skede uppfanns "Regler för demopostningar" varpå jag gjorde om och gjorde rätt. 😄

Den här skulle jag ha skickat in som sommarplåga, om jag inte redan postat den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat: 23 March 2004, 15:43 

Veteran

Grupp: Medlem

Inlägg: 2 486

Medlem nummer: 342

Gick med: 7-January 04

Får nog f-n surfa fram den där Harpo...

*rodnar över komplimangerna och påbörjar genast en längre version av låten* 

--------------------

Det tog då en evinnerlig tid att göra en längre låt...vi pratar tusendelar per dag om vi räknar från den 23 mars, 15:43 😄

Låten håller fortfarande hög Harpoklass, men tyvärr blir det minus i kanten på grund av (som du själv så riktigt påpekar) den distade sången. Hade du inte påpekat det så hade jag nog trott att den skulle vara lite distad... 🙂

Kören är jag lite impad av, hur har du gjort tjejjerna? Har du bara pitchat? Det låter verkligen som en (faktiskt rätt schysst) tjejjröst 😛

/r

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha 😛 Snyggt, Hacke!

Lägg på lite mer reverb på trummorna, framför allt virveln. Kan du inte byta ut Groove Agent också, mot nåt annat? 😄 Jag är nämligen väldigt allergisk mot GA. 🙂 Lägg nåt instrument som motsvarar ungefär samma styrka som den vänsterpannade gitarren, blir lite jobbigt att det låter mer i vänster än i högerkanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Amenassåvafan grabbar... haha.. kolla datumet när jag postade den här!

Den 24 March 2004, 04:49 !! 😛

Det var lavrell som ba-da-bumpade den nu 15 månader senare! 🙂

De där körerna gjorde jag genom att sjunga lite sådär mes-fjolligt och sen använda Ultravoice för att pitcha upp. Det där förfarandet använder jag ibland även nuförtiden, när inte Stina vill ställa upp (och sjunga alltså 🙂).

Distet kom av att jag på den tiden använde ett 150-kronors headset för att sjunga in. Those were the days! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna låten är superb! skitkul, denna åker med till nästa förfest! bra proddat också för den delen, hör dock ingen dist på sången? nej jag hör ingen dist. Då är det väl bra? ja iaf, låter är fin. bra jobbat hacke!

Edit: Haha oj, denna va 15 månader gammal, Men du fick lite mer feedback iaf 🙂

Redigerat av DjHex
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nämligen väldigt allergisk mot GA. 🙂

Nähä... 🙂🙂 fast det ligger mycket i det du säger 😎

Kanonbra låt att laga mat till faktiskt 😄 bra jobbat, hoppas nu bara käket smakar osså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nämligen väldigt allergisk mot GA. 🙂

Nähä... 🙂😄 fast det ligger mycket i det du säger 😎

Kanonbra låt att laga mat till faktiskt 😎 bra jobbat, hoppas nu bara käket smakar osså.

Hehe ah när jag lagar mat brukar det inte bli så gott...enda rätten jag lyckats med till 100% är nog makaroner och falukorv 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

*haha* Ja ojj.. Vad glad jag blev av den här låten.. 🙂 Disten på sången gör inget alls.. För den stör inte den goa, glada känslan det minsta.. Och nog ska man vara exeptionellt petig om man ska höra disten också.. 🙂

Nåväl.. Om jag inte visste bättre och fick höra den här låten nån gång på mitten av 80-talet så skulle jag säga att Micke Tretow har varit med och mixat och proddat..

Superbra start på en trevlig lördagafton med vin och lite olika tilltugg..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tack för er uppmuntrande feedback på den här dammiga gamla dängan. 🙂

Tror detta var första alstret jag lade ut på forumet, och jag använde vid tillfället ett 150-kronors headset för att sjunga ni sång. Alla röster (inkl tjejkören) gjorde jag i detta headset. 😮

(e)qualitymusic - du har rätt i att jag är jättedålig på att lägga ut alster här nuförtden. Den där andra typen av låtar (icke-humorpop) som jag gör numera blir aldrig klara innan jag påbörjar nästa låt. Ska försöka skärpa mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Wunderbar!

Fan va härlig låt att sitta å lyssna på såhär på nattkvisten. Älskar basrösten speciellt på verserna.

Refrängen sätter sig direkt, fan jag kommer att drömma om soliga stränder, lättklätt sällskap och öl hela natten....oh-la-la-la. 😉

Ja vad ska man säga, en klockren hit. 🙂

Mvh / djonas

Edit:...sorry for the bump:P

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...