Jump to content
Annons

Den Transsexuella Pingvinens Klagosång


Recommended Posts

Musikstil: Melodisk gitarrmusik 🙁

Ok, såhär är det. Imorn tar jag studenten och musikläraren frågade ifall jag kunde spela någonting. Javisst, sa jag dum som jag var och sköt förstås projektet på framtiden. Det jag inte tänkte på när jag sköt det hela på framtiden var det att man har en hel del att göra innan studenten. Nu är det dagen innan och jag har just gjort färdigt en ultraslask på låten. Det betyder med andra ord att jag har en ganska jobbig natt framför mig där jag ska lära mig låten :S samt mixa den så att det låter hyfsat.

På grund av dessa skäl så behöver jag er hjälp nu. Allting som ni tycker är dåligt. Mixen, ljuden, arrangemanget - vad som helst - allting och ingenting vill jag ha synpunkter på. En reservation bara. Melodiguran som ligger på har massa felspel i sig det är bara för att jag inte brydde mig om att spela in en seriös eftersom den ändå ska spelas live. Försök att bortse från det så gott det går Så, vad hörs för mycket, vad för lite? Ja ni förstår. Studenten är som sagt imorn så lyssna fort är ni snälla.

Låten finns på: http://www.angelfire.com/folk/shadows2/

Ladda ner: DTPK

/Fredrik

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Självklart ställer vi upp! 🙁 Flyta den öppna hihaten från tokvänster. Den låter dessutom rätt tråkig. Kan nog brightas till en liten aning. Tycker även pianot förtjänar lite i de övre registren. Om du kan, eqa eller lyft fram basen en aning.

Glatt som tusan! Lycka till imorgon, hoppas tipsen är något att ha, jag har suttit alldeles för länge och mixat redan så mina öron är knappast helt trovärdiga ikväll... men hoppas det gav något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, tackar Neko. Ska strax flytta över till musikdatorn och då ska jag testa det du föreslog. 😎 Tackar som tusan för lyssningen det behövs verkligen för själv är jag cptrött på låten.

Inlägg 500btw 🙁 hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte min upload blir cp nu så har jag lagt upp en lite nyare version på samma adress. Det känns lite bättre nu men det finns ju fortfarande mycket att göra. Ska slagga nu iaf. Ifall någon kommer på något väldigt vettigt så lägger jag till dig imorn. Tack till Neko för lyssningen igen 🙁

http://www.angelfire.com/folk/shadows2/

Låtnamn: DTPK

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent... du kommer få en jävligt kul student imorrn.. ta det lugnt på champagnefrukosten bara om du skall till å lira gitarr till låten.. lät som om berusade fingrar inte klarar det där.. (jag har vart nykter i flera vekckor nu, och JAG hade definitivt inte klarat det ändå).. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...