Jump to content
Annons

Problem med ljudkort


Viktor

Recommended Posts

God afton.

Jag har lite problem nÀr jag försöker spela in med mikrofon i Logic. Det som hÀnder Àr att programmet spelar in Àven bakgrundsmusik, metronom och alla andra ljud som datorn ger ifrÄn sig, inte bara sÄngen. Med andra ord spelas allt som skickas till utgÄngen in, vilket ger upphov till rundgÄngar nÀr datorn skickar till kortet som skickar tillbaka till datorn osv...

SÄngen som spelas in upplevs burkig och lite "robotaktig". Det tjuter Àven i bakgrunden. Inte fint alls.

Vilka instÀllningar kan pÄverka detta, bÄde i Logic men Àven LjudinstÀllningarna i kontrollpanelen? Ljudkortet Àr ett Creative Audigy, operativsystemet Windows XP och programmet Logic 5.5.

Tacksam för hjĂ€lp! 😄

(Inte helt sÀker pÄ att detta var rÀtt avdelning att posta i, men waddafack....)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det har blivit lite framsteg, men ett problem finns fortfarande kvar.

Allt som spelas upp av datorn, spelas in av Logic. AlltsÄ kan man inte spela in sÄng och samtidigt ha igÄng en metronom eller ett komp för att det dÄ ocksÄ spelas in och lÄter.. ptja... skit. Jag antar att det Àr nÄgot i Logic som Àr felinstÀllt, men jag kan inte hitta vad det kan vara...

Hilfe bitte! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmmm... "What U Hear" gĂ„r att kryssa i sĂ„ att den syns med i Volymhanteraren i kontrollpanelen under Inspelning, dĂ€r vĂ€ljer jag Microphone istĂ€llet (eller Mic2/Line2 kommer inte ihĂ„g dĂ„ jag inte sitter pĂ„ samma dator. Hur som helst drar jag ner volymen pĂ„ What U Hear och ser till att den inte Ă€r ikryssad. NĂ€r jag sen spelar in med t.ex ljudinspelaren sĂ„ funkar det fint, det Ă€r bara nĂ€r jag försöker spela in i Logic som det strular... 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Spelar nog ingen roll om den Àr crackad. Insignal som insignal.

StÀnger du ner en ska den inte höras. Har du installerat

kortet rÀtt? Fick sjÀlv problem med Flyttning av SB Live 5.1 kortet.

Fick inget ljud ut alls, inte in heller för den delen.

MĂ€rkte sen att sladden till Breakoutboxen satt snett.

Kanske ska avinstallera kortet och ta vÀck det. Sen skicka

in det igen. 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...