Jump to content
Annons

Accelererande tempo


Emil

Recommended Posts

Hur får jag tempot att accelerera i Logic Express? När jag går in i Global tracks components tempo så blir det bara trappsteg det går inte att få en stigande kurva.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Har inte fått min Logic Pro ännu... men jag gissar att man kan stänga av quantize på ngt sätt så att det blir steglöst, men det kan ta rätt mycket kraft har jag för mig, för då måste det ju bli en tempoangivelse hela tiden som skall ändras. Så ställ hellre på ett högt notvärde (ex: 32:delar).

Sök på quantize i hjälpfilerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Heikki (oregistrerad)

Du kan ta tag i den blåa pricken som finns mellan de två vita prickarna som markerar bpm. Det går att flytta den så att det det blir en steglös ökning.

MVH

Heikki

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ta tag i den blåa pricken som finns mellan de två vita prickarna som markerar bpm. Det går att flytta den så att det det blir en steglös ökning.

MVH

Heikki

Har jag fel i att steglös stegring av dynamik eller tempo äter mycket datorkraft? Kanske är en kvarleva från mitten av 90-talet?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ta tag i den blåa pricken som finns mellan de två vita prickarna som markerar bpm. Det går att flytta den så att det det blir en steglös ökning.

MVH

Heikki

Har jag fel i att steglös stegring av dynamik eller tempo äter mycket datorkraft? Kanske är en kvarleva från mitten av 90-talet?!

Datorkraft är ingen bristvara för mig. har en PowerMac G5 2*2.5GHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...