Jump to content
Annons

Okej! Har jag blivit blåst!?


Tilly

Recommended Posts

För fan, hade det varit i skåne så hade jag inte bangat åka dit med basebollträ och kofot och sätte åt den jäkeln. Har lite polare som nog skulle hählpt till!

Det är nda rätta. Fast kille verkar ju va rätt fast i det så Balitk inkasso är säkert asbra. Du vet man har ju hört om en del skumma saker dom hittar på, tror det hade löst saken:)

SKÅL/Oskar

P.S. Studenter i Lund, UNDERBART!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 396
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Danny Cort (oregistrerad)
Hej!

Godhead...exakt min åsikt oxå! Polisen är ju till för oss.

🙂

hej jocke!/:musik

Ja dom säger det.

Tyvärr så skrattar polisen åt struntsummor som 4000 spänn.

Jag är övertygad om det här är en organiserad liga som gör den här typen av bedrägerier dagligen. & dom brukar inte vara så imponerade av kompisar med basebollträn.

Lägg ner det bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
finns inget skäl till att bara låta bli att göra en polisanmälan för att "polisen ändå inte bryr sej". då är man ju korkad.

Om du säger det så...

Jag vet inte vad du har för erfarenhet av polisen, men för 4000 spänn så gör dom inte ens en förundersökning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Godhead...exakt min åsikt oxå! Polisen är ju till för oss.

🙂

hej jocke!/:musik

Ja dom säger det.

Tyvärr så skrattar polisen åt struntsummor som 4000 spänn.

Jag är övertygad om det här är en organiserad liga som gör den här typen av bedrägerier dagligen. & dom brukar inte vara så imponerade av kompisar med basebollträn.

Lägg ner det bara.

Men du... 4000, organiserad liga?

40000, organiserad liga, kanske... men inte 4000...

eller? jag är inte helt uptodate.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

finns inget skäl till att bara låta bli att göra en polisanmälan för att "polisen ändå inte bryr sej". då är man ju korkad.

Om du säger det så...

Jag vet inte vad du har för erfarenhet av polisen, men för 4000 spänn så gör dom inte ens en förundersökning.

Skumt för dom verkar ju bry sig om snattare som exempelvis snor en bit oxfile på ICA och trycker ner innanför brallorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns inget skäl till att bara låta bli att göra en polisanmälan för att "polisen ändå inte bryr sej". då är man ju korkad.

Om du säger det så...

Jag vet inte vad du har för erfarenhet av polisen, men för 4000 spänn så gör dom inte ens en förundersökning.

Skumt för dom verkar ju bry sig om snattare som exempelvis snor en bit oxfile på ICA och trycker ner innanför brallorna.

*Fniss*

😲 Det beror nog på hur allt har gått till kanske... om det räknas som stöld/inbrott eller bedrägeri, etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån organiserad liga är det då inte. Inte för 4000

Och tyvärr så är det ju så som Danny Cort säger.

4000:- är ingenting för polisen. Och självklart jag kan hålla med.

4000:- är inte mycket pengar egentligen.

Och nu när jag tänkt efter så finner jag nog inte stor lust att åka dit heller för 4000:-

det är ju bara det att man kunde haft roligare för dom pengarna, och dels att jag sålde min enda synth för att köpa denna, nu har jag ingen 😲

jag får till viss del skylla mig själv som var så godtrogen och trodde på snubben.

Men samtidigt så har man ju lärt sig en läxa. Och självklart är jag besviken.

Men jag tänker ändå göra en polis anmälan. Kan ju hända att han gör det igen, och då blir det ju fler som oxå förhoppningsvis gör en anmälan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir jäävligt förbannad... 😛

Hur kan människor vara så jävla onda...inte konstigt att världen ser ut som den gör. 😕

Midori.

Jag skulle ha velat växa upp där du har växt upp.

På riktigt.

Tro mej...det skulle du inte vilja.

Jag är en god människa bara...och tror gott om alla, vill göra det i alla fall...

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Blir jäävligt förbannad... 😛

Hur kan människor vara så jävla onda...inte konstigt att världen ser ut som den gör. 😕

Midori.

Jag skulle ha velat växa upp där du har växt upp.

På riktigt.

Tro mej...det skulle du inte vilja.

Jag är en god människa bara...och tror gott om alla, vill göra det i alla fall...

Jo det skulle jag visst ha velat!

Som jag växte upp blir man förvånad när folk är ärliga & snälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns inget skäl till att bara låta bli att göra en polisanmälan för att "polisen ändå inte bryr sej". då är man ju korkad.

Om du säger det så...

Jag vet inte vad du har för erfarenhet av polisen, men för 4000 spänn så gör dom inte ens en förundersökning.

Det har inte med saken att göra. Han ska polisanmälas, oavsett summa.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns inget skäl till att bara låta bli att göra en polisanmälan för att "polisen ändå inte bryr sej". då är man ju korkad.

Om du säger det så...

Jag vet inte vad du har för erfarenhet av polisen, men för 4000 spänn så gör dom inte ens en förundersökning.

Det har inte med saken att göra. Han ska polisanmälas, oavsett summa.

Ja precis. Om samma snubbe får in 1000 (nu drog jag till med en siffra bara) anmälningar så är det klart som fan att polisen får upp ögonen. Bättre en anmälning än ingen alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hej!

Godhead...exakt min åsikt oxå! Polisen är ju till för oss.

😕

hej jocke!/:musik

Ja dom säger det.

Tyvärr så skrattar polisen åt struntsummor som 4000 spänn.

Jag är övertygad om det här är en organiserad liga som gör den här typen av bedrägerier dagligen. & dom brukar inte vara så imponerade av kompisar med basebollträn.

Lägg ner det bara.

Men du... 4000, organiserad liga?

40000, organiserad liga, kanske... men inte 4000...

eller? jag är inte helt uptodate.. 😛

Nej du är inte uppdaterad.

Eftersom polisens utredare inte brysr sig om småsummor som den här typen av bedrägerier, fickstölder, inbrot i värdeskåp & förvaringsboxar o.s.v. så satsar den här typen av brottslingar på små summor. Brott som aldrig utreds & sällan anmäls. Många bäckar små, som det ju brukar heta...

Link to comment
Dela på andra sajter

om en grupp/organisation om exempelvis 15 personer sitter och snor åt sig t.ex. sammanlagt 8000:- per skalle.

8000 x 15=120000:-

Ett exempel bara...

... och polisen får in drösvis med anmälningar, tror ni att polisen bara sitter och gör ingenting p.g.a "småsummor"?

Njae.

Det stora hela handlar om att man MÅSTE tala om för polisen vad som pågår.

Får dom inget veta så är chansen ÄNNU mindre att vi får hjälp.

Eller?

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Polisen hjälper oss genom att;

1. Trakassera hemlösa stackare, berusade småtjejer & invandrare

2. Skratta hederligt folk i ansiktet när dom vill "anmäla ett brott"

3. Styrketräna gratis

4. Ta hem stöldgods

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Att rättväsendet / juridiska systemet ser ut som det gör idag är ingen bra anledning till att vi ska vara tyst och tiga.

Visst förstår jag oxå att man många gånger tycker att det är meningslöst så som det ser ut idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag har faktiskt noll respekt för polisen & rättsväsendet.

Kanske för att dom alltid vill ta mig för nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Vi kan väl göra som Ice T och skriva en text om det här... 😕

Kan vi göra.

Men efter vad jag har hört så är Malmöpiketen på gång med en singel;

"Fuck Danny Cort"

EDIT; men tydligen har det blivit strul med bolaget eftersom puckona vägrar att släppa ut nåt.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir jäävligt förbannad... 😉

Hur kan människor vara så jävla onda...inte konstigt att världen ser ut som den gör. 😉

Midori.

Jag skulle ha velat växa upp där du har växt upp.

På riktigt.

Tro mej...det skulle du inte vilja.

Jag är en god människa bara...och tror gott om alla, vill göra det i alla fall...

Jo det skulle jag visst ha velat!

Som jag växte upp blir man förvånad när folk är ärliga & snälla.

Som jag växte upp var aldrig nån ärlig och snäll...

Inte nån.. 😉

Men efter flera års besvikelse av hur människor egentligen behandlar andra, så bestämde jag mig för att jag absolut inte ska bli som dom. Haft mycket fördomar gällande människor och deras beteende, och har fortfarande det ibland. 🙁

Men jag vill att världen ska se annorlunda ut.. Jag vill så gärnan tro gott om alla människor, men när motsattsen visas, när man ser hur oärliga och elaka människor är då blir man besviken på sig själv..man funderar på hur man kunnat tro på personen ifråga..Man borde vetat bättre..

Men om man inte ger nån en ärlig chans att bevisa att de faktiskt är ärliga och snälla, så får man aldrig veta det heller. Man måste försöka att hoppas på mänskligheten, hoppas att världen blir bättre..Mitt talesätt som jag alltid använder är.."Som du behandlar andra, blir du behandlad själv" även om det inte alltid stämmer..

Tror att de personer som gör andra människor illa, som typ killen som blåste roha, han kommer få igen nån gång i livet."vissa straffar gud med detsamma, vissa väntar han med"..Han kommer fan få sitt straff nångång i livet... 😆

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar din syn på livet och medmänniskorna, Midori. Inte nog med att det är schysst mot andra att inte alltid utgå från att alla har ont uppsåt, utan man mår så mycket bättre av det själv oxå. Visst går man på extra nitar om man är FÖR blåögd, men i det stora hela gör man världen till en bättre plats med goda tankar och goda handlingar, tror jag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar din syn på livet och medmänniskorna, Midori. Inte nog med att det är schysst mot andra att inte alltid utgå från att alla har ont uppsåt, utan man mår så mycket bättre av det själv oxå. Visst går man på extra nitar om man är FÖR blåögd, men i det stora hela gör man världen till en bättre plats med goda tankar och goda handlingar, tror jag. 🙂

Det har du rätt i Hacke =)) Tack för det du skrev =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar polisen!

Var på en liten privat fest för några år sen. Plötsligt stapplar en nerdrogad kille in i lägenheten och börjar vara hotfull. Jag är som är småfet av ohälsosamt leverne klev ivägen för honom och visade vart dörren fanns. I trappan på vägen ut passade han på att slå han ner två killar som stod och pratade med varandra, en såpass att han svimmade av. Den drogade killens brorsa dyker upp och blir även han nedslagen.

Efter ett tag dyker en ambulans upp för att hämta killen som blivit nedslagen, men de vågar inte komma fram eftersom bråkstaken är kvar. Vi ringer då polisen igen som inte kommit eftersom de "trodde att ni skojjade lite bara". Till slut dyker de hur som helst upp och hämtar med sig killen.

Dagen efter klev jag in hos polisen för att kunna lämna vittnesmål medan jag hade alla detaljer färskt i minnet. Men de hade tydligen inte tid med det utan skulle höra av sig. De gjorde de också ett år senare då någon hade fått fallet. Iofs spelade det tydligen ingen roll att jag inte mindes detaljerna då för de lade likförbannat ner det.

Ja oj så bra de är ordningsmakten 🙁

----

Danny, din lista är klockren 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att de personer som gör andra människor illa, som typ killen som blåste roha, han kommer få igen nån gång i livet."vissa straffar gud med detsamma, vissa väntar han med"..Han kommer fan få sitt straff nångång i livet... 😆

Jag tror man lätt glömmer bort vilken j-vla soppa dom där rötäggen som stjäl o lurar lever i. Jag tror inte nån normalt funtad person skulle vilja gå i deras skor en sekund ens. En dag så står dom där - Balitc Inkasso, Hells Angels eller 300 kusiner med mobiltelefon o stilett.

Det har sin charm att ligga i soffan känna att man i stort sett kan ha ett gott samvete för det man har gjort i sitt liv. Även om man får lite oförtjänta käftsmällar lite då o då. Sånt är livet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att de personer som gör andra människor illa, som typ killen som blåste roha, han kommer få igen nån gång i livet."vissa straffar gud med detsamma, vissa väntar han med"..Han kommer fan få sitt straff nångång i livet... 😆

Jag tror man lätt glömmer bort vilken j-vla soppa dom där rötäggen som stjäl o lurar lever i. Jag tror inte nån normalt funtad person skulle vilja gå i deras skor en sekund ens. En dag så står dom där - Balitc Inkasso, Hells Angels eller 300 kusiner med mobiltelefon o stilett.

Det har sin charm att ligga i soffan känna att man i stort sett kan ha ett gott samvete för det man har gjort i sitt liv. Även om man får lite oförtjänta käftsmällar lite då o då. Sånt är livet...

Men vissa personer som blåst andra har inget samvete alls. Jag vet en person som har nästan 1 miljon i skulder, plus att personen i fråga har några hundra tusen i skulder till privatpersoner oxå..Han har inget samvete alls...Det kanske är så när man kommer till en viss gräns, att dem inte bryr sig...för de kanske inte känner att det spelar nån roll...

Men jag tycker att det spelar en stor roll..

Jag har försökt att få han att förstå hur personer som han har blåst känner sig, jag har försökt att få han känna samvete..Jag frågade han vid ett tillfälle, hur han skulle känna sig ifall någon gjorde likadant mot honom...Men det kunde han ju inte svara på...

Men ifall jag i alla fall försöker se det positiva i denna världen., och i människor...så kanske, kanske någon följer mitt exempel och gör likadant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...