Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag håller på med en låt där jag vill använda orden från ett tal av Haile Selassie. Min engelska är inte så bra och jag låter definitivt inte som den etiopiske kejsaren...

Finns det någon här ute med skön brytning som skulle ha lust att spela in den texten för mig?

Jag tänker processa ljudfilen sedan, klippa om och lägga några effekter så det behöver inte vara jätteperfekt...

Annons
Posted

Jösses.. Du frågar som sagt om nån kan låta som gud...🙂

Men om det är Sellasies ord så må det ju räcka med att man citerar honom med en neutral men mörk stämma (lite reverb i bakgrunden (this i god speaking typ.)).. Det må ju vara ordens betydelse som är viktiga och inte att det röstmässigt ska vara likt Sellasie.. Eller.. Så får jag för mig i mitt halvtomma huvud i alla fall

Posted
Men om det är Sellasies ord så må det ju räcka med att man citerar honom med en neutral men mörk stämma (lite reverb i bakgrunden (this i god speaking typ.))

fast samtidigt hade han en nästan pipig, ganska gäll röst. nä jag röstar fortfarande på originalinspelningar 🙂

Posted

jag har hittat en del originalinspelningar men antingen är de på etiopianska eller så är VÄLDIGT religiösa!

det är mer orden jag vill åt men ändå ska det vara lite stämninglikt. det är det att om jag läser talet på engelska med min fransk brytning är det väldigt kört!!!

Posted

Danny Cort fixade en väldigt schysst inspelning av Selassies tal med bra brytning o glöd. 😏 Perfekt!

Nu ska jag "bara" få ihop låten!

Tack Danny!!

Guest Danny Cort
Posted
Danny Cort fixade en väldigt schysst inspelning av Selassies tal med bra brytning o glöd. 🙂 Perfekt!

Nu ska jag "bara" få ihop låten!

Tack Danny!!

Danny duz it!

Ser fram emot att höra låten sen...

Det var verkligen roligt & utmanande att göra detta.

Next!!!