Jump to content
Annons

Kvinnlig Ragga Röst?


Wiseman

Recommended Posts

Ojojoj. Nu e jag ute på djupt vatten. Vet inte ens om jag e i rätt forum för att fråga det här (ni får rätta mig om jag har fel. E ju ny här trots allt).

Så här ligger det till. Blev lite småfull frammåt 4 tiden idag och började jobba med en "dancehall reggae" låt. Jo, kan tyckas omöjligt, men jag gör det ändå 😆

Nu e det ju så att hiphop & dancehall bygger på riktigt dåliga texter, så jag skrev en sån. En tjejkompis till mig hjälpte till lite, men var tvungen att sticka, och vet inte när jag kan träffa henne igen.

Så, min fråga är om det finns någon kvinnlig sångare (eller manlig!, om ni känner att ni kan hjälpa låten!), som hade varit sugen på att lägga några verser??

Tanka Preview av låten här:

"Dam Sexy Gal"

Och tro nu inte att det här e nått superseriöst projekt. Gjort på fyllan, på skoj. Sen insåg jag att jag gillade det 😛

(Jag är ganksa säker på att jag är i fel forum för det här. Vart postar jag såna här posts?)

Redigerat av Wiseman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu e det ju så att hiphop & dancehall bygger på riktigt dåliga texter, så jag skrev en sån.

Erhmm... Jag hoppas du inte snackar om all hiphop? 😆 Dancehallen vet jag inte mycke om, men jag hoppas du inte va seriös gällande hiphopen, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu e det ju så att hiphop & dancehall bygger på riktigt dåliga texter, så jag skrev en sån.

Erhmm... Jag hoppas du inte snackar om all hiphop? 😆 Dancehallen vet jag inte mycke om, men jag hoppas du inte va seriös gällande hiphopen, eller?

Jodå, visst va jag seriös 😛

Självklart är inte all hiphop skit, men jag kan helt klart klara mig utan en snubbe som sjunger om hur cool han e och hur många "bitches" han har satt på.

Musiken inom hiphop imponerar stort på mig dock, och även många av våra svenska hiphop musiker. Är även en stor fantast till fransk hiphop (mycket beroende, antar jag, på att jag inte förstår texterna).

Men seriöst, jag klarar mig utan visdomsord från "da boys in da hood".

Mitt eget hood e shit enough. Behöver ingen taskig förklaring till det 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

bereo helt på vilken hiphop man har hört

den som går på radion, har juh ingen vidare större tankeverksamhet bakom, kan jag faktsit hålla med om. Men hallå, hur många låtar är det som är "inne" nu...

däremot rikihy udnergrund hiphop, eller helt enkelt englsk hiphop, är rikgit rikigt fett 😛

där har de nått att säga iaf 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...