slejnard Postat 23 timmar sedan Postat 23 timmar sedan (redigerat) Hej på er! Gnolade fram en hårdrock dänga. Hur låter det hos er? Tar feedback på både arr och mix. Less of war and pretending EDIT: Här är version 2 Redigerat 7 timmar sedan av slejnard en till version 1
Jeffaklumpen Postat 22 timmar sedan Postat 22 timmar sedan (redigerat) Riktigt bra låt och bra inspelat! Gällande mixen så är den väldigt tung i basen, skulle nog vrida ner ordentligt under 100Hz. Tycker sången är väldigt svår att höra också, den drunknar ganska mycket. Kanske aningen mycket burk i virveltrumman också? Det är vad som sticker ut direkt, men tycker det låter riktigt bra! Redigerat 22 timmar sedan av Jeffaklumpen 1
slejnard Postat 22 timmar sedan Trådstartare Postat 22 timmar sedan Hear hear! Tack Jeffaklumpen. Ska se över dina synpunkter. Kanske sången kommer fram mer av att åtgärda basfrekvenserna? Ska påt igen 👍 1
Jonatan Lundin Postat 19 timmar sedan Postat 19 timmar sedan Mer hååårdrock!! Men mindre low mid!! Nu tiltar mixen. 1
slejnard Postat 10 timmar sedan Trådstartare Postat 10 timmar sedan (redigerat) Tack för lyssning Erik och Jonatan! Bra tips angående mixen som jag ska se över 👍☕️🤘🏻 Redigerat 10 timmar sedan av slejnard Tog bort ett h i Jonatan
Discipuli Postat 9 timmar sedan Postat 9 timmar sedan I mina otränade , icke musik auktoritära öron, Det låter rått och live, levande. Men det låter inte skiva än. Men kluvet, jag gillar live soundet. Men det låter just nu inte polerat, tydligare separation behövs framför allt för sången innan det är en statiskt fungerande nivå mix för mina öron. Förslag är att prova nivåsätta först, se tabell.Sen EQ, comp om nödvändigt. Sen mäta varje kanal igen, så det ändå följer nivåerna. Särskilt eftersom EQ ändrar nivå om man inte nivå kompenserar nivå ut från EQn. Men det känns som att det är en bra låt, med solklar skiva potential, om det är det soundet man vill ha. Texten som vanligt från dig drar det in en i låten. Ser fram emot att följa tråden och hur låten, mixen / mastern blir i slutändan. 1
slejnard Postat 9 timmar sedan Trådstartare Postat 9 timmar sedan Tack Discipuli! Ja det behöver justeras en del och jag tror det är nåt jag gjort med mastern som låter knas. Fortsättning följer… 😊 1
slejnard Postat 7 timmar sedan Trådstartare Postat 7 timmar sedan Ändrat en del. Ger er härmed version 2. Hur låter det? 1
Jeffaklumpen Postat 6 timmar sedan Postat 6 timmar sedan (redigerat) Aningen bättre med basen, men den är fortfarande på tok för hög. Provade dra in låten i Studio One, Lät mycket behagligare efter jag skärde 6-7db under 80-100Hz. Skulle nog dra ner fadern på basen med ca 6-7db. Tycker virveltrumman låter mycket bättre! Vet inte om du mixar i hörlurar, men något som har hjälpt mig en hel del är en plugg som heter Toneboosters Morphit. Man fyller i vilka lurar man har så korrigerar den så det man hör blir så neutralt som möjligt. Har själv märkt att man gärna krämar på i basen då mina lurar är lite svaga på den fronten och sen när man lyssnar på ett annat system så blir det på tok för mycket bas. Sen jag började använda Morphit märker jag att det låter betydligt bättre på alla system, mycket mer konsekvent. Man har en gratis demoversion så länge man vill, har använt den i snart ett år och är fortfarande på demovarianten. Mixar du på monitorer så hjälper den inte dock 😅 Redigerat 6 timmar sedan av Jeffaklumpen
slejnard Postat 5 timmar sedan Trådstartare Postat 5 timmar sedan Hör också! Attans å. 😂 Jag mixar både i lurar och monitorer. Ska se över detta en vända till (minst) innan jag är nöjd. Tror den ska få vila till sig lite.
PEO Postat 3 timmar sedan Postat 3 timmar sedan Hej på på dig!Jag diggar det jäkla vad gött det låter om det!🙌🤘 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.