Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

knapptryckningsmuzak  - Så kallade en snubbe, som precis blivit medlem och två inlägg senare, sa det om min musik.  Det måste ha provocerat oerhört med min helt öppna beskrivning av hur jag gjorde musiken och den tekniken och processen jag använder. Läs den gärna i feedback tråden Destiny we share.

Jag vet inte, kanske det är så det blir framöver , folk som tror en massa saker men vet väldigt lite om vad som ligger bakom en produktion som man laddar upp för att få en cover som är AI tolkad och sen tar ett par varv till in i produktionen in i en DAW med allt man kan göra där och sen slutligen mixad och mastrad. Nog bara så det får bli.
Olika läger. Allt som är DAW producerat är kanske i vissas ögon också bara "knapptryckarmusik"?
Vad är då DJ remixning för dem?
Synd om det är så, men ingen kan tvingas gilla musik eller processen för hur den skapas.

Men det jag lärde mig av detta var att feedbacken hade en oväntad stark effekt, jag var stolt över min musik och den här snubben bara tog en dump över hela grejen. Det kändes illa en liten stund, jag skrev mitt första svar i direkt affekt, men ändrade det sen, för det var ju feedback, bra eller dålig, bara feedback.  
En person som vädrade sin åsikt.
Så jag tar det till mig att även om det inte är hans fel på något sätt,  hur jag uppfattade det, så kan sådan feedback kännas skit att få när man är stolt över sitt jobb, sin musik och det blir sågat.

Får se framöver när nästa låt släpps , med samma process bakom, "knapptryckar musik",,  och den efter det , och efter det och efter det...om jag bryr mig lika mycket om feedbacken då. Jag har en drös låtar att släppa i år. Alla med samma teknik och med ursprung från mina original låtar till AI cover och sen en vända i DAW med allt man kan göra där.

I övrigt får jag önska trevlig helg!

Postat

Jag tycker att du blandar ihop det hela lite för mycket! Jag tycker han har en poäng i det där!

Du använder ju AI som gör i princip hela jobbet! 

Nu får det vara slut på hyckleriet tycker jag!

Postat
15 timmar sedan sa Neosus:

Jag tycker att du blandar ihop det hela lite för mycket! Jag tycker han har en poäng i det där!

Du använder ju AI som gör i princip hela jobbet! 

Nu får det vara slut på hyckleriet tycker jag!

Noterat.

Postat (redigerat)

Äh, bara en egen åsikt med tanke på att man sitter här och stirrar på smilfinkar som synkar eller ej...

1400@40.webp.d820377cf0d02d6c78a053cb8a83bc6f.webp

Inte alla som får en bil uppkallad efter sig. julli-kaffe.GIF.16e2f63255d0c6c6bc292df5a8cb384b.gif

Buz quiz.

Vart befinner jag mig nu?

20260322_062917.jpg

Redigerat av Dark Of Light

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.