Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Rotade lite bland mina gamla projekt ( typ 1 år gamla) Jag tyckte ändå dessa kändes som dom innehåll visst musikaliskt värde. 

Är det värt att göra riktiga låtar av dom med sång mm? Just nu är det bra helt råa DI gitarrer och inte ett ända reverb/EQ/Kompressor i sikte, bra ställt i nivåerna så dom är ok 

Någon för av Pop rock låt, lead guran är tänkt som sång melodi typ. 

Detsamma, behöver någon arrangeras om för att funka som sånglåt men gillar ändå refräng biten

Vet inte vad jag ska säga om detta, tror jag gjorde den för att träna på att skriva stråkar eller något, låter som en begravnings låt 😄  

någon som är värt att rädda? 

Annons
Postat

Mina fem cent, i gillande ordning.

3an, kan bli super poppig. Med rätt arr och sång. Bäst av de tre.

1an, Goda utsikter som ren gitarr instrumental, men även med sång. Tänk 70-tal?

2an slog inte an någon sträng för mig.

Postat

Menar du att ” begravningslåten” är den poppiga? 🤔 Dom andra hade väl jag tänkt mig som du 90s rock typ, med 70 tal kanske funkar, hur ju bara gjort en låt i den stilen än så länge så kanske är påriden 

Postat
4 timmar sedan sa CmMusic:

Menar du att ” begravningslåten” är den poppiga? 🤔 Dom andra hade väl jag tänkt mig som du 90s rock typ, med 70 tal kanske funkar, hur ju bara gjort en låt i den stilen än så länge så kanske är påriden 

korrekt, "begravningslåten" är den poppiga. Med rätt arr och trumm sound, instrument poppigare riktning.

Postat

1 och 2 har en viss charm som luktar lite Popsicle och till och med pavement på sina håll. Skulle också kunna göras åt det brittiska hållet.

3an är nog inte bortom räddning den heller, med rätt handlag, men det låter som de två första passar dig bättre. 

Postat

Kulturellt ignorant som man är var jag tvungen att kolla upp dom där banden,  där kan jag definitivt höra likheterna med min låt skissar, får nog bli något åt det brittiska hållet då , tackar 👍 

• Gilla 1
  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Efter nn Kraschad hårddisk och en ominstallation av datorn och allt så lyckades jag pilla till det första spåret, låter väldigt brittiskt, skulle kanske kunna blivit en arena vältrare 95 eller något 😄 

Redigerat av CmMusic

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.