Jump to content
Annons
  • 0

Ljudkvalitet i olika högtalare

Fråga

Postat

Hej! 

En liten fråga.

Vad skall man utgå ifrån?

När jag har sparat mitt projekt till mp3. Så låter det bra i mina hörlurar, mina monitorer. Är jätte nöjd. Har inte testat i bilen än. Men sist jag provade så lät det fruktansvärt dåligt.

Vart drar man gränsen. Skall det låta perfekt överallt?

Sist jag fixade med låten hade jag mycket bas i hörlurar/högtalare. Men sen när jag spelade i bilen lät det skit! Det är bra ljud i bilen.

Men jag måste väl få det och låta lika bra som låtarna man hör på radion i bilen. Det räcker inte att det låter bra i mina högtalare hemma?

Så jobbigt=/

Varför är det så pilligt med ljud..

Mvh C

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

Prova om du inte gjort det innan?
Ta en proffs låt (glöm inte att de är mastrade) . Hur låter den i dina högtalare o hörlurar, och, ja i din bil. Prova det och jämför med vad du gör. 

Sen vad gäller testet i bilen, jag tänker att du bör ha en platt eq på enheten. Då får du en hyffsad jämförelse.

Annons
  • 0
Postat

Tack så jätte mycket för länken. Får läsa lite i morgon också. Rätt mycket text, samt på engelska^^. Jo jag skall prova i bilen i morgon. Vet från förra gången, så hade jag mycket bas i hörlurarna, men när jag spela i bilen så lät det ingenting. Hade jag höjt basen så hade det låtit jätte dåligt i mina hörlurar. 

Med platt eq, menar du att jag skall lyssna utan ha mixtrar med inställningarna på stereon i bilen? Bara neutralt liksom .

Verkligen jätte snällt av dig att svara..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.