Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
On 2025-07-18 at 20:49 sa slejnard:

Bra låt och bra framförande! 👍 Det är det viktigaste. Riktigt bra ljud på sången. Gitarren kan EQas bättre så den kommer fram mer. Svårt höra vad du spelar. Nu upplever jag den som lite för murrig. Får du till den så har du även en bra mix. 

Väldigt roligt att du gillar sångljudet slejnard! Kul att du uppskattar låten även. Jag tycker personligen nog att gitarren skulle komma fram mer om sången sänktes lite.. svår balansgång att få en murrig gitarr klarare utan att den blir för skarp men jag är inte något proffs på eq som sagt. Det är inte jag som gjort denna mix men jag gillar även sångljudet. Tack för feedback slejnard😊

• Gilla 1
Annons
Postat
On 2025-07-18 at 21:52 sa Jonatan Lundin:

Håller med slejnard om låt o framförande (samt murrig gitarr 😁). Sången kanon, men inandningarna blir påtagliga på en del ställen på brygga o refräng (antar att detta beror på kompressorerna när de minskar det dynamiska omfånget). Prova att sänka dessa andningarna ett par elefantben.

Tusen tack för feedback Jonatan. Får se till att lösa detta med inandningarna👌

Postat

Har ni som lyssnade på version 1 lyssnat på version 2? Det blev ju något knas med filen initialt men nu funkar det. Hade varit intressant att höra baserat på trådens feedback hur version 2 låter i era öron. 

Mer definierad gitarr nu men något tunn? Balans akt. Jag tycker det låter ok.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.