Jump to content
Annons
  • 0

Appar/program som en tioåring lätt kan experimentera fram coola beats med

Fråga

Postat

Tjena!

Jag har en dotterson (10 år) som har kollat in sin coola rock-morfar när det gäller musikproduktion. Och nu vill han testa den musikkreativa ådran hos sig själv. Mitt enda problem är att av de få genrer jag helt saknat intresse i, och aldrig velat befatta mig med, så har han valt en av dem: rap (engelsk) – och han är helt besatt av Eminem. Jag kan i stort sett ingenting om koncepten kring rap; vad som gör ett ”bra” beat och vice versa, så jag kan inte riktigt hjälpa honom där. Däremot kan jag bistå med ”sång”-träning och postproduktioner.

Så vad jag önskar be om hjälp med här är förslag på appar/program som en tioåring lätt kan experimentera fram coola beats med. Det närmaste jag själv kan tänka mig är FL Studio, men det känns käpp rätt för komplext.

Han är i övrigt väl bevandrad i datorer/paddor och (trots sin ringa ålder) otroligt duktig på att skriva engelska (rap)texter. Så däri tror jag inte att det finns några bekymmer.

Tack på förhand!

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

Jag kan ingenting om rap och sånt heller men svarar ändå! 

Jag vet att Akais MPC Beats och liknande är rätt så vanligt när det kommer till att skapa Beats! Är en viss inlärningströskel där oxå men! 

• Gilla 1
Annons
  • 0
Postat

Logic har ett live loops läge. Kan vara möjligt att göra en enkel mall och sen ta det steg för steg från det. Finns massor av instruktions videos. Man kan även använda iPad som kontroller. Förenklar nog för den generationen.
https://support.apple.com/en-us/102113

Överlag har Logic tonvis av rap/ hiphop genre samples. Enkla att hantera.

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.