Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God dag 😀,

jag hoppas att helgen har varit underbar!

Jag skrev en ny låt härom dagen och målet var att jag ville experimentera genom att åka på en utflykt till en plats jag inte har varit på förut.

Jag har inte som ambition att nå ut eller "lyckas med min musik". Jag vill utmana mig själv & utvecklas som musiker/individ.

Detta blir min första post här där jag lägger ut en låt till allmän skådning. 

Det skulle vara värdefullt att höra kritik från er andra musikskapare.

(Låten är inte mastrad)

• Gilla 1
Annons
Postat
1 timme sedan sa Sibbe:

God dag 😀,

jag hoppas att helgen har varit underbar!

Jag skrev en ny låt härom dagen och målet var att jag ville experimentera genom att åka på en utflykt till en plats jag inte har varit på förut.

Jag har inte som ambition att nå ut eller "lyckas med min musik". Jag vill utmana mig själv & utvecklas som musiker/individ.

Detta blir min första post här där jag lägger ut en låt till allmän skådning. 

Det skulle vara värdefullt att höra kritik från er andra musikskapare.

(Låten är inte mastrad)

Har du sett filmen Lawrence of Arabia? Det var min känsla. Intressant tyckte jag.
Du har troligen en fantastisk byrålåda med musik. Detta gillade jag.

Förslag, en smäktande elgitarr och en snare mot mitten av låten, för rockigare sound, eller en autentisk gitarr från regionen, vad de nu kan heta,  och kanske något av extra percussion från regionen för ett mer cinematiskt score sound.

Oavsett, Intressant stil. Har definitivt en lyssnarskara därute.

Postat

Hej Håkan vad roligt att du lyssnade på min låt.

Du har kloka tankar och jag kommer ta dessa till mig. Absolut, jag ska testa runt med en snare och en ackgirarr 😊. Min tanke med denna låten var att klaviatur skulle vara det instrumentet som skulle ta mest utrymme istället för elgitarr. Men kunde ändå inte hålla mig mot slutet 😄.

Jag har nog inte sett den filmen men om jag hittar den så ser jag den ikväll 🙂.

• Gilla 1
Postat
6 minuter sedan sa Sibbe:

Hej Håkan vad roligt att du lyssnade på min låt.

Du har kloka tankar och jag kommer ta dessa till mig. Absolut, jag ska testa runt med en snare och en ackgirarr 😊. Min tanke med denna låten var att klaviatur skulle vara det instrumentet som skulle ta mest utrymme istället för elgitarr. Men kunde ändå inte hålla mig mot slutet 😄.

Jag har nog inte sett den filmen men om jag hittar den så ser jag den ikväll 🙂.

Filmen är en klassiker, världsklass produktion för sin tid. Trevlig kväll.

Postat
1 minut sedan sa Håkan Ström:

Jag hittade filmen. Jag känner igen omslaget och det är möjligt att jag har sett den. Men vi får se. Tack för filmtips btw! det ska bli intressant att lyssna på musiken.

God kväll till dig med.

Postat
7 timmar sedan sa Håkan Ström:

Vilken film! Dra mig baklänges 😄. Musiken var också otroligt bra! 

Jag känner mig hedrad om du drar paralleller till den filmen. Tack 

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.