Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jävlar i min låda, vilken sjukt grüm låt!! Älskar reffarna!🖤

Gitarrerna är sådär trevligt köttiga men basen är inte fläskig nog imo.

Är mest nyfiken nu men vad är det för gitarrer du lirar på i den här projektet? Tycker att det låter lite PRS men kan såklart ha alldeles fel.

Hm, pukorna låter lite badboll och gurkorna skulle kunna vässas en aaaaningens lite till men inte mycket.

Är med på hur du tänkt med stort kontra litet i det sista lugna partiet men som sagt; lite draghjälp av något annat instrument. Du är något på spåret med ooh-rösten. Kanske fläska på med något körarr där?

Än så länge blir det ändå idel positiva hejarop från mig.

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Savtfle och sämst meningsbyggnad
Postat
1 timme sedan sa CHAE:

Jävlar i min låda, vilken sjukt grüm låt!! Älskar reffarna!🖤

Gitarrerna är sådär trevligt köttiga men basen är inte fläskig nog imo.

Är mest nyfiken nu men vad är det för gitarrer du lirar på i den här projektet? Tycker att det låter lite PRS men kan såklary ha alldeles fel.

Hm, pukorna låter lite badboll och gurkorna skulle kunna vässas en aaaaningens lite till men inte mycket.

Är med på hur du tänkt med stort kontra litet i det sista lugna partiet men som sagt; lite draghjälp av något annat instrument. Du är något på spåret med ooh-rösten. Kanske fläska på med något körarr där?

Än så länge blir det ändå idel positiva hejarop från mig.

Vänligen,

CHAE

Nämen vad glad jag blir, kul att du gillar låten! 🙂

Aa basen är något jag kommer tillbaka till och skruvar på, vill få fram galoppen så att den verkligen hörs. Får fortsätta skruva 😅

Lirar på en ESP LTD gura!

Stort tack för feedbacken!! Ska klura lite till och göra lite "finishing touches" 🙂

Postat

Yes, lite fix och jox här och där så är du i hamn.

Kom f ö på vad jag menade om det sista lugna partiet; soundscaping med antingen subtila [reverb]gitarrer alt körarr eller varför inte båda?

Rock on!

/CHAE

Postat
2 minuter sedan sa CHAE:

Yes, lite fix och jox här och där så är du i hamn.

Kom f ö på vad jag menade om det sista lugna partiet; soundscaping med antingen subtila [reverb]gitarrer alt körarr eller varför inte båda?

Rock on!

/CHAE

Riktigt bra idé! Ska se vad jag kan hitta på 🙂

Postat (redigerat)
1 timme sedan sa Jeffaklumpen:

[…] 

Aa basen är något jag kommer tillbaka till och skruvar på, vill få fram galoppen så att den verkligen hörs. Får fortsätta skruva 😅

[…] 

Mm i just den här låten känner åtminstone jag att basen ska vara musklig.

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Postat

0.46-47 något med rösten. Något hårt.

1.05-1.18 / Alla refränger,  mycket på en gång där? Behövs något för mid/ röst separationen? lite svårt att höra texten/röst i topparna där.

4.18 separation mot guran? (grym gura!)

Bra låt och tidsenlig granskande text. Uppenbart något som vi behöver fundera över allihopa.

OBS. friskrivning.
Detta var mitt första test med Sienna systemwide. Spännande vad jag kunde höra då i de olika anläggningarna, NS 10 simulering var ju brutal och allt utom det jag skrivit om, tyckte jag lät bra där.

För oss utan behandlade studios, Sienna. Hoppas jag...
Gränssnitt från 80-90 talet med teknik från nästan nutid. 🙂

Postat (redigerat)
33 minuter sedan sa Håkan Ström:

0.46-47 något med rösten. Något hårt.

1.05-1.18 / Alla refränger,  mycket på en gång där? Behövs något för mid/ röst separationen? lite svårt att höra texten/röst i topparna där.

4.18 separation mot guran? (grym gura!)

Bra låt och tidsenlig granskande text. Uppenbart något som vi behöver fundera över allihopa.

OBS. friskrivning.
Detta var mitt första test med Sienna systemwide. Spännande vad jag kunde höra då i de olika anläggningarna, NS 10 simulering var ju brutal och allt utom det jag skrivit om, tyckte jag lät bra där.

För oss utan behandlade studios, Sienna. Hoppas jag...
Gränssnitt från 80-90 talet med teknik från nästan nutid. 🙂

Tusen tack för feedback!

Har rent allmänt haft problem att få rösten att vara behaglig för öronen, Skärt ner en del runt 2300hz och 3200hz. 

Håller helt med om refrängen, blir väldigt grötigt där. Ett av problemen kanske är en av gitarrerna, funderar på om den kanske inte behövs alls. Det är en gitarr som spelar själva ackorden sen är det en ljusare som manglar på, men den kanske tävlar för mycket med sången. Bifogar spår på endast gitarren och sen en där jag plockat bort den ljusa. 

Kollade upp Sienna, låter ju som riktigt intressanta grejjor, får jag kika närmare på! 🙂 Det är ju mest hörlurar jag sitter i så detta låter fantastiskt!

Redigerat av Jeffaklumpen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.