Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej! Tar gärna emot feedback på mixen, val av ljud, sen funderar jag på om det hade passat med någon form av vocals på låten

Edited by Chillsneider
  • Gilla 1
Annons
Posted

Låter kristallklart på ett ”analytiskt” o ett bra sätt. Intressant stil.

För mig var det minimalistiskt o jazzigt men ändå rått elektroniskt. Groove summerat. Kändes nytt o intressant , åtminstone för mig.
Så för just groove, kan du förstärka den på något sätt?

Tempo matchat Kompressor pump kanske?

Det tror jag skulle ge det ytterligare headboobbing kvalitet.
”Dans kvalitet” för dem som vill göra det

Mixen går igenom bra på mindre högtalare , men jag skall lyssna mer med andra grejer.🙂 Återkommer.

Med vocals/ sång tror jag du blir en helt annan låt o då har du inte kvar det minimalistiska soundet. Tycke o smak.

Men soundet , ljuden , stilen, kan säkert ligga till grund för ytterligare en ny låt , då med vocals. Så hör jag det i alla fall.

Posted

Tyvärr är inte detta alls något jag kan ge feedback på då det inte är min musiksmak.

Det är bara att fortsätta så länge du tycker det är kul. Lycka till.

Posted

Har nu lyssnat med bättre grejer, vilket tryck det är i denna!  Den är så rå. 
En multikompression på denna med lite mer pump? Möjlligen något extra lite brus för att feta upp vissa ljud?
Det enda jag ogillar,  som stör rytmen är trummorna i övergången 2.41. tempot och energin går år fanders där tycker jag. trummorna håller inte beatet levande där. Så det var min feedback som lyssnare.

Mixen är vid min lyssning  för min smak lite för mycket "foundation",  men bara en uns. 
Låten tror jag inte blir bättre med sång. Jag föredrar den som den är.Rå industriell beat.

En vända med lite klassiska ljudfetnings verktyg på varje enskilt ljud tror jag hade kunnat göra sig bra.
Men det är tycke och smak.

Det är ingen vanilla musik detta, men det var nog inte heller meningen eller?
Då får du tillbaka till ritbordet.

Posted (edited)

Tack för inputsen 🙂 Har justerat lite i soundet, försökt få fram kicken bättre, lagt en annan master på den o lite andra små justeringar:

Edited by Chillsneider