Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Så då har jag baserat på en video som behöver översättas (kul gimmick video) , men jag chansar på att det kommer bättre videos, beställt en i mitt tycke grym midi 61 keyboard på Thomann. Från Kina märket NUX. Deras första midi keyboard.

Låååång leveranstid, men tänkte alla priser går ju upp, så får väl vänta på den ett tag, men visst är det bra och genomtänkta features på den? Den har vibration o aftertouch på tangenterna, som gamla highend orglar hade. En mousepad! Från vad jag kan utröna, helt ok keys för priset. Men återstår att se.

Någon som har den redan?

Annons
Postat

Jag skulle hellre satsat på ett företag som gjort klaviatur i 30+ år. Hellre än något nytt oprövat kort.

Postat
14 timmar sedan sa Ogge:

Jag skulle hellre satsat på ett företag som gjort klaviatur i 30+ år. Hellre än något nytt oprövat kort.

Har redan det, behövde bara något som jag kan ha vid datorn och tangentbord. Varför har inte några andra musplatta på sina midikeyboards?

• 1 månad senare...
Postat
On 2025-03-25 at 05:40 sa Håkan Ström:

Så då har jag baserat på en video som behöver översättas (kul gimmick video) , men jag chansar på att det kommer bättre videos, beställt en i mitt tycke grym midi 61 keyboard på Thomann. Från Kina märket NUX. Deras första midi keyboard.

Låååång leveranstid, men tänkte alla priser går ju upp, så får väl vänta på den ett tag, men visst är det bra och genomtänkta features på den? Den har vibration o aftertouch på tangenterna, som gamla highend orglar hade. En mousepad! Från vad jag kan utröna, helt ok keys för priset. Men återstår att se.

Någon som har den redan?

Hvis du er usikker på hvilken Revolut-konto som passer for deg, anbefaler jeg å lese Revolut anmeldelse. Der får du en enkel oversikt over forskjellene mellom Standard, Plus og Premium, slik at du lettere kan velge riktig.

Jag har inte testat den själv, men har också kikat på NUX-keyboardet – verkar som de verkligen tänkt till! Vibration och aftertouch i den prisklassen är rätt unikt, och mousepad är en smart detalj. Tangenterna sägs vara helt okej enligt några demos jag sett. Hoppas leveransen är värd väntan!

• Gilla 1
Postat
2 timmar sedan sa simka:

Jag har inte testat den själv, men har också kikat på NUX-keyboardet – verkar som de verkligen tänkt till! Vibration och aftertouch i den prisklassen är rätt unikt, och mousepad är en smart detalj. Tangenterna sägs vara helt okej enligt några demos jag sett. Hoppas leveransen är värd väntan!

6-8 veckor går inte fort. Men tack för påminnelsen 🙈😬😂

Postat

Verkar som "vridpottarna" inte är "endless", vilket gör det omöjligt att ha "relativ" kontroll av parametrar, likaså har jag aldrig förstått vad för glädje man har av de åtta (ej motoriserade) faders man ser på många keyboards. Inget för mig...

Postat
3 timmar sedan sa JakobP:

Verkar som "vridpottarna" inte är "endless", vilket gör det omöjligt att ha "relativ" kontroll av parametrar, likaså har jag aldrig förstått vad för glädje man har av de åtta (ej motoriserade) faders man ser på många keyboards. Inget för mig...

ej motoriserade 🙂 =  Inte kostar skjortan. har för övrigt aldrig sett motoriserade reglage på en midikeyboard.

Endless? 

Postat
19 timmar sedan sa Håkan Ström:

Endless? 

"Endless" som i att rattarna är relativa, inte absoluta (inget "stopp" i ytterlägen). Vet inte vad man kallar det på svenska, men "endless rotary encoders", de är "incremental" i st. f. "absolute". Man slipper "pickup mode" när man justerar parametrar...

Postat
19 timmar sedan sa Håkan Ström:

ej motoriserade 🙂 =  Inte kostar skjortan. har för övrigt aldrig sett motoriserade reglage på en midikeyboard.

Tycker passiva faders är värdelösa, tar  bara en massa plats, hade hellre sett fler vridpottar (relativa då).

Postat
9 timmar sedan sa JakobP:

"Endless" som i att rattarna är relativa, inte absoluta (inget "stopp" i ytterlägen). Vet inte vad man kallar det på svenska, men "endless rotary encoders", de är "incremental" i st. f. "absolute". Man slipper "pickup mode" när man justerar parametrar...

Ok förstår. Har sådana på min EX5.

Postat

En review, han har mycket erfarenhet av keybords och keybeds. Samt är tydlig med om det är en reklam eller review. Sågar hej vilt om han känner för det. Men han har inget negativt att säga om den här faktiskt. Ovanligt.

Thomann kontaktade mig och sa att jag skulle få skeppat så fort jag betalat, vilket kan vara bra att veta, så även om jag hade betalat för läääänge sen... så tog de inte ut något förräns de har möjlighet att leverera. Så då föll betalning bort pga av inaktivitet från PayPal. Så nu måste jag betala "igen" 🙂  men nu är den redo att skeppas från Thomann. Väntan över nu nästan.

Dessutom om man köper i europa / Sverige  får man 3 års garanti säger han. Jag kollade upp det. Stämmer.
Hade inte ens reflekterat över det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.