Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag köpte en Line6 ToneportKB37 2008 och för det mesta har den fungerat bra men nu till windows 11 har det varit svĂ„rt att fĂ„ den att fungera med Sonar4 som jag rikar anvĂ€nda.  Ibland vill inte datorn starta den heller utan det Ă€r femtielva startförsök.  Hos Line6 Ă€r den "discontinued" Eftersom jag anvĂ€nder den tillsammans med mixxx för onlinespelningar via line in sĂ„ Ă€r jag nu lite villrĂ„dig. 

Helst vill jag samtidigt kunna anvĂ€nda ett midi KB och en gitarr och sĂ„ngmik. Jag har en zoom R24 ocksĂ„. Hur ska jag bygga om för att fĂ„ denna funktionen.  Tacksam för svar.

Stefan L Andersson 

Annons
Postat

Letade lite pĂ„ nĂ€tet och hittar ingen produkt som har samma funktion som Line6 ToneportKB37. 

Verkar som om du fÄr köpa nytt ljud kort och ett midikeyboard.

Postat

Du fÄr vÀl leta lite pÄ nÀtet eller göra som oioioi sa backa till windows 10.

Postat

Kan du inte anvÀnda zoomen som audiointerface och köpa ett enklare midi-klaviatur och koppla till datorn? Visst, det blir en extragrej att ta med sig, men det kÀnns som det vore det mest ekonomiska. Kanske till och med gÄr att anvÀnda din KB37 som en ren midi-kontroller?

Postat

Hur fĂ„r man R24 att dyka upp som asio-interface i t ex mixxx ?  Jag har installerat drivrutinerna och kopplat in usb-sladdar men inget fungerar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.