Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Går det att på något sätt använda ddrum4:ans ljud (som finns att ladda ner från clavia) att trigga trummorna med t.ex. AP Trigga (som att samplingsbibliotek) eller går de endast att använda i min Ddrum4?

Annons
Postat

Jag hittade ett sätt att meckla ut ljuden i wav-filer för några år sedan, men har inte använt deras ljud. Jag är nämligen osäker på om jag skulle ha rättigheter att använda ljuden när jag inte äger ddrums?

Men ditt fall är ju ett steg emellan. Du har ju ddrums, men vill använda ljuden i datorn. Hur är det då? Är det nån som kan det här med rättigheterna? Får jag använda ljuden? Jag är jättenyfiken! 😄

Postat

Gäller inte "för privat bruk" ?

Jag kan förstå problematiken om man skulle kränga cds till alla men vad är skillnaden om jag triggar med ljuden eller bouncar ner dem till ljud i realtid via midi från min Ddrum4 brain?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.