Guest EMS Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 någon som kan hjälpa mig med sampla ett beat .. vet inte riktigt vars jag ska börja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piccazzo Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Från vart ? Till vart ? Med vilket program ? I vilket format ? Hur många takter ? Lite mer info skulle nog ge mer respons .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Du kan ju först da och börja med att klura ut vilken del du vill sampla. Är det ett visst trumbeat är det bara att klippa ut mellan början å slutet på takten/takterna. Är det melodier är det bara att göra samma sak med då i början å slutet av melodin. Nu låter jag nästn som om jag tror att du inte kan nåt..ursäkta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Har du ett ljudkort och det du vill sampla ifrån uppkopplat mot ljudkortet så du kan spela in beatet? Ska du spela in med mikrofon? är det en vinylskiva? eller är det från CD-skiva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts