Jump to content
Annons
  • 0

Musikaffärer i södra Sverige..?


Jizzen

Fråga

Vilka musikaffärer finns i södra delen av landet som har ett bra utbud av midi keyboards som man kan känna på vid ett besök? Jag bor i Blekinge, men vet ingen musikaffär här som har något större utbud. Elmelids i Skåne har väl några i butiken i alla fall. Men hur är det med musikaffärer i typ Kristianstad, Hässleholm, Malmö, Lund, Växjö och Kalmar? Musikbörsen i Malmö kanske är det bästa alternativet vad gäller utbud av midi keyboards?!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
pme (oregistrerad)

Halmen i Helsingborg kanske? Jag har inte varit där men om man någon gång skulle vara i krokarna så skulle det kanske vara värt ett besök.  Jag har varit några av malmös butiker men de är ganska små i jämförelse med tex DLX i stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Kristianstad och Hässleholm har tyvärr inga musikaffärer vad jag känner till. Elmelids i Höör är bra tycker jag men jag känner inte till vilka som finns i Simrishamn, Ystad (fanns iaf en liten där för ungefär fem år sedan med grundläggande utrustning). Jag vill minnas att jag hört att Musikbörsen startats upp igen i Malmö. Helsingborg, Trelleborg, Landskrona etc vet jag inget om.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Tack för svar! Numera beställs ju väldigt mycket grejer via "nätet", så fysiska musikbutiker blir allt mer sällsynta känns det som. Av dem fysiska butiker som finns kvar så verkar det som att många inte har något större utbud av t.ex. midi keyboards på lager som man kan känna på innan köp. T.o.m. Elmelids i Höör som är en av dem större butikerna i Skåne åtminstone verkar inte ha något speciellt utbud av just midi keyboards på lager. 

Just nu är det inte längre aktuellt för mig att besöka en fysisk butik eftersom jag chansade att beställa ett nytt midi keyboard över nätet. Det blev ett Arturia Keylab MKII 61 mitt val föll på. Byggkvaliteten ska i alla fall vara bra på den keyboarden..sedan återstår det att se ifall man gillar känslan i tangenterna och ifall keyboarden integrerar fint med Studio One Pro!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...