Jump to content
Annons

M-Audio FW Audiophile/ozone


Karemil

Recommended Posts

Tjena!

Har tänkt mig att köpa en liten bundle med Ableton Live 4 och M-Audio FireWire Audiophile, alternativt med Ozone. Min fråga är då, vilket av dessa är bäst att välja för mig som nybörjare? Skiljer det mycket på själva ljudkortsspecifikationerna?

Det verkar ganska smidigt med klaviatur och allt i ett och samma paket.

Någon som vet skillnad i latency mellan de båda?

Tacksam för alla svar!

//Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

en god vän köpte ett M-Audio Ozone, visade sig vara ganska bra till en början, tills han upptäckte att den utan egentligen anledning producerade sprak och CPU spikar under inspelningar, han bytte till ett annat kort och problemen försvann.. har hört att fler har haft strul med det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ozone är ju som du säkert vet ett USB-interface, medan Audiophile FW kommunicerar via FireWire. Det vore bra att veta vad du har för dator för att kunna svara bättre på din fråga. Dock kan väl sägas att vi sålt bra av båda produkterna, och det har inte varit något särskilt krångel med någon.

EDIT: Om du ska använda Live har detta mindre betydelse, men Audiophile FW är det enda av dessa kort som stödjer Pro Tools M-Powered. Kan vara något att ta med i beräkningarna. Vill du ha en "allt-i-ett"-lösning som funkar med Pro Tools finns ju annars Ozonic.

Redigerat av Janne Johansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...