GÀst Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 Har Cubase Elements 10.5 och tror det finns ca 8 effekt slots. Kanske mindre. Men grejen Àr att lÀgger jag typ en kompressor lÀngst ner sÄ blir den orange och ljudet pÄverkas. Typ som den inte finns dÀr. Varför blir den orange och "ur funktion" ? NÄgon hÀr som vet varför det blir sÄ dÄ skulle jag bli jÀvligt glad ?
YellowStudio Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 (redigerat) Det Àr vÀl pre /post fader. Hittar du inte en tunn grön linje mellan slotsen som du kan dra i? DÀr vÀljer du vilka effekter som skall vara pre respektive post men den borde ju fortfarande fungera Àven om den ligger post. Redigerat 7 mars 2020 av YellowStudio
pme (oregistrerad) Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 49 minutes ago, YellowStudio said: Det Àr vÀl pre /post fader. Hittar du inte en tunn grön linje mellan slotsen som du kan dra i? DÀr vÀljer du vilka effekter som skall vara pre respektive post men den borde ju fortfarande fungera Àven om den ligger post. Kan du flytta den pÄ elements?
GÀst Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 alltsÄ det Àr en insert effekt slot. DÀr man lÀgger tex EQ kompressor Delay mm. Har ju typ 6-8 st. LÀgger jag tex EQ pÄ första dÄ Àr den blÄ. Men lÀgger jag den pÄ sista dÄ blir den orange plus att den verkar sluta fungera. Vet inte hur jag ska förklara. Men dÀr man lÀgger alla pluggar pÄ en kanal.
pme (oregistrerad) Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 42 minutes ago, punchline82 said: alltsÄ det Àr en insert effekt slot. DÀr man lÀgger tex EQ kompressor Delay mm. Har ju typ 6-8 st. LÀgger jag tex EQ pÄ första dÄ Àr den blÄ. Men lÀgger jag den pÄ sista dÄ blir den orange plus att den verkar sluta fungera. Vet inte hur jag ska förklara. Men dÀr man lÀgger alla pluggar pÄ en kanal. Det Àr en post fader. EQ och delays ska fungera bra. Det Àr lite annorlunda med tex kompressor och limiters. Man kan i "stora" cubase Àven styra om sends ska komma före eller efter faders, det Àr inte sÄ du mÀrker att den beter sig annorlunda? Har du sends?
YellowStudio Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 HÀr Àr lite förklaring: pre post sen Àr förmodligen det sÄ att du har fasta slottar i elements
GÀst Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 (redigerat) Jag bifogar en bild sÄ ni ser.. Jag gjorde ett spÄr som heter vocals och la kompressorn dÀr den blev orange. Men det Àr sÀkert sÄ som ni sÀger. Varför Àr det annorlunda med compressor ? LÀgger jag en eq sÄ blir den ocksÄ orange.  Redigerat 7 mars 2020 av punchline82
GÀst Postat 7 mars 2020 Postat 7 mars 2020 (redigerat) Okej men vad anvÀnder man post till dÄ ? Ska checka lÀnken ocksÄ men i stora drag ? Kollade videon, kÀnns som man inte har nÄn anvÀndning för det. Men tack alla för hjÀlpen sÄ jag fick reda pÄ varför.. Redigerat 7 mars 2020 av punchline82
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.