Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har Cubase Elements 10.5 och tror det finns ca 8 effekt slots. Kanske mindre. Men grejen Àr att lÀgger jag typ en kompressor lÀngst ner sÄ blir den orange och ljudet pÄverkas. Typ som den inte finns dÀr. Varför blir den orange och "ur funktion" ? NÄgon hÀr som vet varför det blir sÄ dÄ skulle jag bli jÀvligt glad ?

Annons
Postat (redigerat)

Det Àr vÀl pre /post fader. Hittar du inte en tunn grön linje mellan slotsen som du kan dra i?

DÀr vÀljer du vilka effekter som skall vara pre respektive post men den borde ju fortfarande fungera Àven om den ligger post.

Redigerat av YellowStudio
pme (oregistrerad)
Postat
49 minutes ago, YellowStudio said:

Det Àr vÀl pre /post fader. Hittar du inte en tunn grön linje mellan slotsen som du kan dra i?

DÀr vÀljer du vilka effekter som skall vara pre respektive post men den borde ju fortfarande fungera Àven om den ligger post.

Kan du flytta den pÄ elements?

Postat

alltsÄ det Àr en insert effekt slot.

DÀr man lÀgger tex EQ kompressor Delay mm.

Har ju typ 6-8 st. LÀgger jag tex EQ pÄ första dÄ Àr den blÄ. Men lÀgger jag den pÄ sista dÄ blir den orange plus att den verkar sluta fungera. Vet inte hur jag ska förklara. Men dÀr man lÀgger alla pluggar pÄ en kanal.

pme (oregistrerad)
Postat
42 minutes ago, punchline82 said:

alltsÄ det Àr en insert effekt slot.

DÀr man lÀgger tex EQ kompressor Delay mm.

Har ju typ 6-8 st. LÀgger jag tex EQ pÄ första dÄ Àr den blÄ. Men lÀgger jag den pÄ sista dÄ blir den orange plus att den verkar sluta fungera. Vet inte hur jag ska förklara. Men dÀr man lÀgger alla pluggar pÄ en kanal.

Det Àr en post fader. EQ och delays ska fungera bra. Det Àr lite annorlunda med tex kompressor och limiters. Man kan i "stora" cubase Àven styra om sends ska komma före eller efter faders, det Àr inte sÄ du mÀrker att den beter sig annorlunda? Har du sends?

Postat (redigerat)

Jag bifogar en bild sÄ ni ser..

Jag gjorde ett spÄr som heter vocals och la kompressorn dÀr den blev orange.

Men det Àr sÀkert sÄ som ni sÀger. Varför Àr det annorlunda med compressor ? LÀgger jag en eq sÄ blir den ocksÄ orange.

IMG_1734.jpeg

Redigerat av punchline82
Postat (redigerat)

Okej men vad anvÀnder man post till dÄ ? Ska checka lÀnken ocksÄ men i stora drag ? Kollade videon, kÀnns som man inte har nÄn anvÀndning för det. Men tack alla för hjÀlpen sÄ jag fick reda pÄ varför..

Redigerat av punchline82

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.