Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Finns det nĂ„got program som Ă€r bĂ€ttre Ă€n SX3ÂŽs egna? Är SX3 bĂ€ttre Ă€n SX2?

(Varför spelar du inte sjÀlv? He he, jo hmmmen för tillfÀllet sitter jag bara och leker med loopar och ljudsnuttar - har inte kommit igÄng med

program & inspiration för att komponera riktig musik Àn men Àr rÀtt kul ÀndÄ! Fast det lÄter snabbt apa nar man strechar uti ton och tid sÄ

det vore hĂ€ftigt med lite bĂ€ttre ljudkvalitet! (TĂ€nk om jag fastnar i loop-trĂ€sket och blir en sĂ„nna dĂ€r menlös "modern hit-maker" đŸ˜Č?))

(Celemony Melodyne var mest en besvikelse och lÀt i.a.f. inte bÀttre eller finns det nÄgon "ljudkvalitets-ruta" jag glömt att avmarkera?)

MVH-Peder

Annons
Postat

Tjong MVH-Peder! 😉

Du..Ska du tweaka med pitch och stretcha tid Ä sÄ.. SÄ ska du nog pilla med soundforge.. Det Àr riktigt smidigt pÄ sÄnt.

Lyssna pÄ demon under den hÀr trÄden t.ex https://www.studio.se/index.php?showtopic=20&hl=bj%F6rk Produkt av Soundforge och ett jÀdra tÄlamod.

Ha en trevlig natt. Jag ska dricka upp och leta upp sĂ€ngen 😄

Postat

Hej hegobald!

Schysst 😛! MĂ„ste kollas in!

(LĂ€nken var onykter och pratade om att flytta till Island, ingen musik dock!)

(Va, fanns det hÀr forumet redan 2003 - började ni utan att berÀtta för MVH-Peder?)

MVH-Peder

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Acid sÄklart.

Postat

Hej!

AcidŽs demo-version lÀt sÀmre Àn SX2! Jag var mÀkta förvÄnad och visserligen extremt snabb med sin "förbÀttra kvaliteten medans loopen spelar" men

slutresultatet var inte bÀttre! Ableton Live var inte heller den bÀttre! Vill omvandla hela min skivsamling sÄ det lÄter som det Àr BergaTroll som sjunjer juh!

MVH-Peder

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Hej!

AcidŽs demo-version lÀt sÀmre Àn SX2! Jag var mÀkta förvÄnad och visserligen extremt snabb med sin "förbÀttra kvaliteten medans loopen spelar" men

slutresultatet var inte bÀttre! Ableton Live var inte heller den bÀttre! Vill omvandla hela min skivsamling sÄ det lÄter som det Àr BergaTroll som sjunjer juh!

MVH-Peder

Konstigt.

Acid Àr det bÀsta jag har testat & jag anvÀnder det sÄ gott som dagligen för att stretcha loopar & samplingar.

Har du verkligen testat Acid 5.0?

Hur mycket har du tÀnkt stretcha samplingarna?

Postat

Ja men va tusan gubbar.. (jag har inte hittat sÀngen Ànnu sÄ jag irrade till datorn igen).. ACID anvÀnder ju ljudmotorn ur Soundforge.. Samma produkt ju.. Soundforge kan man sÀga Àr liet ACID fast utan loopsegvenser.. Ju..

Soundforge Àr till ACID vad Wavelab Àr till Cubase kan man sÀga.. Ok..

Nu ska jag elta efter sÀngen igen.. Natti..

Postat

Jag brukar timestretcha i Wavelab4, och det funkar vanligen hyfsat om inte ljudbilden Ă€r för tĂ€t. Är det stor skillnad mellan timestretch i olika program? Kommer ihĂ„g att SAWplus inte var nĂ„gon höjdare pĂ„ det iaf...

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Om det Àr en trummloop kanske du kan slajsa upp den och audioqvanta den. Annars kan du prova om du har recycle att Àndra tempo i den sÄ kan du stÀlla in sÄ att den timestrechar slutet pÄ varje uppklippt sampling.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.