Jump to content
Annons

Tigerbeat!


Wippe

Recommended Posts

Jo.. det är en nätbaserad webradio med flera dj`s med olika tycke och smakl 🙁

Vi försöker spela så mycket ny musik som möjligt hela tiden. Men eftersom lyssnare också kan önska musik, blir det VÄLDIGT blandat. 😉

Vi som är dj`s kallas för Wippe(jag) Skalman, Pizan, Lasse läder, Ligia och en ny som är på väg in.. 🙂

Våran målsättning är at få så många lyssnare som möjligt med så bred musiksmak som möjligt. Vi sänder framförallt på onsdags kvällar fredagskvällar och lördagskvällar.. Annars så går Tigris. De är våran maskot som sänder musik, men från våra datorer med all möjlig blandning. Vi sänder ju givetvis själva på dagarna efter hand som vi kan och hinner.

Om det skulle finnas något intresse från någon här inne för att sända lite musik så är det bara till att ta kontakt med mig. Då är det givetvis fritt fram att sända sin egen musik å göra reklam för sig. I framtiden så kommer vi ha vissa dagar eller tider då vi kör ren demo musik med artis och all annan information som vi får. 🙁

MVH WIPPE PS: jag e ingen ljudtekniker 😄 Så mina kommentarer i demo forumet kan ni ta med en klackspark...DS. 😉

[/b]

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

ja.. vi betalar stim avgift.. men vi betalar bara första steget i med att vi inte har så många lyssnare..Så med andra ord är det ingen som får betalt för dom låtar som spelas.. än så länge.. mvh wippe

En liten rättelse..

Pengar som utbetalas går direkt från STIM och inte via oss.. Vi betalar bara avgiften för att få sända webbradio..

Redigerat av Wippe
Link to comment
Dela på andra sajter

Tigerbeat Radio

Denna web station är startad för 3.5 år sedan. av en kille i luleå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det däremot kommer upp fler lyssnare från forumet så kan det mycket väl

leda till att ni/vi får "BETALT" för tiden som läggs på musiken 😄

Jo men det ligger ju närmre en c:a tusen lyssnare.. úngefär.. Det kommer förhoppningsvis....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att STIM inte lägger sig i om man har under

500 lyssnare när det gäller Nätbaserad Radio..

alldeles riktigt... .. men vi betalar upp till 500 lyssnare just för att vi inte ska få några problem från någon, och för att underlätta längre fram när allt kommer igång ordentligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kul! Lyssnar väldigt lite på internet radio, men framförallt idéen med demolåtar, med artist information osv. tilltalar mig.

Nu har jag själv väldigt få alster som jag känner är tillräckligt bra/färdiga för att spela upp dom 🙂 Men om det blir en kväll i veckan då bara demolåtar spelas, gärna här från forumet, så hade iaf jag försökt prioritera den dagen, och lyssnat på det i bakgrunden samtidigt som man chattar, jobbar med hemsidan, spelar poker eller gör något annat kul med datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Låter kul! Lyssnar väldigt lite på internet radio, men framförallt idéen med demolåtar, med artist information osv. tilltalar mig.

Nu har jag själv väldigt få alster som jag känner är tillräckligt bra/färdiga för att spela upp dom 🙂 Men om det blir en kväll i veckan då bara demolåtar spelas, gärna här från forumet, så hade iaf jag försökt prioritera den dagen, och lyssnat på det i bakgrunden samtidigt som man chattar, jobbar med hemsidan, spelar poker eller gör något annat kul med datorn.

Kul att du tycker det Jonte..

Appråpå dina ej färdigsa demo låtar så kan man ju ha en timme där man tex spelar ej färdiga låtar och tar in från lyssnarna vad dom tycker fattas etc. 😉 Sitter ju å tjötar live också!

Men som sagt så är det bara början här inne.. jag tror för egen del att jag kommer ta all musik här ifrån till att böra med..sen när det sprider sig så kommer det även bli grupper i landet som kommer spelas upp..

OBS

Givet vis kommer jag inte bara ta musik utan att fråga!! Jag kommer alltid vänta på svar från er innan jag ens rör en låt!! Detta ska va en säkerhet för er! 🙂

Redigerat av Wippe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...