Jump to content
Annons

Recommended Posts

FireplaceRecords (oregistrerad)
Postat

Hej,

Om jag köper en ny Macbook Pro ifrÄn Macoteket idag sÄ Àr den installerad med OSX Mojave.

Mojave Àr INTE kompatibelt med Pro tools och inte heller mitt ljudkort Mbox 3 sÄ nu undrar jag:

Enligt Macoteket kan man inte installera ett Àldre OS pÄ en ny dator men enligt Youtube videos sÄ verkar det gÄ!?

Vad sÀger ni om detta? Kan man köpa en Macbook pro idag och köra prot ools pÄ den genom att installera om datorn frÄn Mojave till High sierra eller Àldre versioner?

Citat ifrÄn Macoteket:

"Det Àr tyvÀrr inget som gÄr att fixa dÄ Apple sjÀlva förinstallerar alla datorer med Mojave frÄn fabrik och det gÄr inte att Àndra det tyvÀrr. FörstÄr ditt dilemma men det Àr ej nÄgot som gÄr att Àndra för oss. Det gÄr dessutom inte att installera "Àldre" system i efterhand Àn vad datorn levereras med, det sÀtter firmware stop för. Behöver du en dator med Àldre system Àr det begagnat som gÀller."

Tacksam för svar för nu Àr det snurrigt! :/

Mvh

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Det gĂ„r förmodligen oftast att gĂ„ tillbaka en version. Det kan fungera bra, det kan gĂ„ med begrĂ€nsad funktionalitet.  Är man inte en van OSX hacker sĂ„ tror jag inte att det Ă€r en bra ide att försöka. Eller i alla fall Ă€r det dumt att köpa en ny apple dator som blir "oanvĂ€ndbar" om man inte lyckas. Jag tycker att det Ă€r mĂ€rkligt att AVID inte lyckats fĂ„ protools att fungera pĂ„ ett halvĂ„r.  Mbox3 verkar vara ett avslutat kapitel för AVID, sĂ„ det Ă€r kanske dax att byta. Det Ă€r Ă€r nĂ€stan 10 Ă„r gammalt. 

FireplaceRecords (oregistrerad)
Postat

Tja pme,

Tack för ditt inlÀgg i min frÄga. Jag vÄgar nog inte försöka mig pÄ att roll back OSx pÄ en ny dator, det kÀnns för riskabelt.

Vi fÄr vÀl ocksÄ se om Mbox3 kommer stödjas alls i Mojave efter updaten, jag tycker det Àr deras skyldighet att fortsÀtta ha fungerande drivrutiner för deras Àldre hÄrdvara ELLER Ätminstonde skriva ut hur lÀnge dom kommer att ha support för det sÄ man vet vad man fÄr nÀr man vÀl köper deras hÄrdvara.

Fick svar ifrÄn AVID inatt dÀr dom skrev detta:

"Thank you for contacting Avid Customer Care.

There's an upcoming release of Pro Tools that will be compatible with Mac OS Mojave, 
there's no announcement yet when it will be released. 
But I suggest that you purchase the new Macbook once the new version of Pro Tools is released. 

Best Regards,
Carlo 
Avid Customer Care"

SÄ vi fÄr vÀl se nÀr denna update kommer eftersom man annars INTE kan köpa en ny Macbook med Mojave & Pro tools som fungerar ...Ànnu iallafall.

FortsÀttning lÀr följa...:)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.