SamuelElias Postat 30 augusti 2018 Postat 30 augusti 2018 Tja! Jag heter Samuel och producerar musik. Framförallt sĂ„ Ă€r jag med i en hip-hop grupp, Mundane Experience, tillsammans med tre vĂ€nner. De Ă€r alla rappare och jag producent. Har hĂ„llit pĂ„ ett bra tag och har tidigare mest Ă€gnat mig Ă„t elektronisk musik (electronica, ambient etc.), men det har blivit nĂ€stan uteslutande hip-hop sedan vi bildade Mundane Experience. HĂ€r har vi vĂ„r profil pĂ„ SoundCloud: Och min egen som jag har börjat damma av, dĂ€r jag mer lĂ€gger upp mina instrumentella, elektroniska lĂ„tar: Hade varit jĂ€ttekul om nĂ„gon har feedback pĂ„ min/vĂ„r musik eller har nĂ„gra frĂ„gor kring produktionen eller dylikt. Ăr ocksĂ„ öppen för om nĂ„gon skulle vilja samarbeta pĂ„ nĂ„got sĂ€tt!
candybag Postat 30 augusti 2018 Postat 30 augusti 2018 Riktigt fett beat till Buzz Ride, snyggt! Tyckte dock rappandet i verserna kÀndes lite torrt (som i ingen reverb/adlibs eller dylikt.) Debatt!
SamuelElias Postat 31 augusti 2018 TrĂ„dstartare Postat 31 augusti 2018 On 2018-08-30 at 16:59 sa candybag: Riktigt fett beat till Buzz Ride, snyggt! Tyckte dock rappandet i verserna kĂ€ndes lite torrt (som i ingen reverb/adlibs eller dylikt.) Debatt! Expandera Kul att höra, tack! Okej, intressant! Ăr vanligtvis inte ett stort fan av reverb pĂ„ röst, framförallt inte pĂ„ rap. Har dock faktiskt lite convolution reverb pĂ„ rapen pĂ„ för att ge lite rum, men den kanske hade mĂ„tt bra av lite till? Juste, adlibs har vi faktiskt inte i denna lĂ„ten! Tror vi inte tĂ€nkte att det behövdes pĂ„ grund av bakgrundskören som kommer in under hĂ€lften av verserna, dĂ„ det kanske skulle bli lite mycket.
johanfa Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 Buzz Ride Ă€r riktigt tung! HĂ„ller dock inte med om att rösten Ă€r för torr i versen. Skulle t.o.m kunnat vara torr i andra partier ocksĂ„ som t.ex vid 00:21 (dĂ€r det Ă€r lite mer "room", vad jag hör) . Det Ă€r precis som du sĂ€ger att bakrundskörer & dylikt tar den rollen istĂ€llet. Detta Ă€r vĂ€l en smaksak skulle jag tro. I vissa fall kan det vara snyggt med reverb pĂ„ rap i vissa lĂ„tar men definitivt inte i denna, enligt mig đ
SamuelElias Postat 1 september 2018 TrĂ„dstartare Postat 1 september 2018 On 2018-08-31 at 10:41 sa johanfa: Buzz Ride Ă€r riktigt tung! HĂ„ller dock inte med om att rösten Ă€r för torr i versen. Skulle t.o.m kunnat vara torr i andra partier ocksĂ„ som t.ex vid 00:21 (dĂ€r det Ă€r lite mer "room", vad jag hör) . Det Ă€r precis som du sĂ€ger att bakrundskörer & dylikt tar den rollen istĂ€llet. Detta Ă€r vĂ€l en smaksak skulle jag tro. I vissa fall kan det vara snyggt med reverb pĂ„ rap i vissa lĂ„tar men definitivt inte i denna, enligt mig đ Expandera Ja, la faktiskt pĂ„ ett dubbelspĂ„r vid 0:21 med lite extra stereobredd, fast vĂ€ldigt lĂ„gt. Snyggt att du hörde det, det var faktiskt ett av de lite onödigare elementen i lĂ„ten, hade mest i Ă„tanke att det skulle "slĂ„ till" ordentligt i kombination med att basen, kören och riden kommer in dĂ€r. Det Ă€r absolut en smaksak! Det passar hur bra som helst till vissa sorters rap, typ Yung Lean över vĂ€ldigt atmosfĂ€riska, synthiga beats. Men brukar vara rĂ€tt sparsam med reverb pĂ„ röst nĂ€r det kommer till den hĂ€r sortens lĂ„tar bestĂ„ende av mer akustiska element.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.