Jump to content
Annons

dödslåt


Är låten komplett?  

9 röster

  1. 1. Är låten komplett?

    • Den är asbra, behövs inga ändringar här inte!
      0
    • Gutt, men det finns mycket som behöver finslipas
      7
    • Skitdålig låtjävel! skrota hela skiten!
      1


Recommended Posts

Annons

Arrangemanget är kalas, det som jag tycker borde göras är:

* Lyfta fram trummorna. (inte höja volymen) De låter som grytlock 😉

* Skära med eq som bara fan i gitarrerna, nu låter det jävligt grötigt. Försök identifiera varje gitarr:s karaktär och i vilken frekvens den ligger!

Sen skulle jag mastra hela skiten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt sjysst låt och allt musikaliskt verkar väl sitta som en smeck! 😉

Men som sagt, det behöver piffas upp endel, särskilt trummorna. Tråkig som jag är har jag dock inget att tillägga förra talare.

Kör så det ryker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kul som fan att ni gillade eländet! Demon har varit klar sedan länge... men nu har jag börjat fundera på om man skulle ta å mixa om hela skiten... Segt, men va fan! Det finns en bra hacka fler låtar om intresse finns...

Tack för tipsen iaf!

Redigerat av fawrhaest
Link to comment
Dela på andra sajter

den satt som ett spjut i ryggen, riktigt skön growluppsättning måste jag säga, är mycket för två(tre)stämmigt, och som ni gjort det så är det perfekt.

kan inte säga så mycket mer, det är som dom innan mig sagt, gitarrerna är aningen grötiga, så att separera dessa är att rekomendera.

keep on brRRRRööÖÖÖÖL!!1~~ 😄

edit: låten i sig är kalasbra

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte det är något större fel på mixen... och om man ska göra något åt saker så skulle man nog ändå behöva spela in det på nytt.

Låter som SixfeetUnder tycker jag. Hårt, fett och pinnigt. Haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna låter bra förrutom virveln som har för lite diskant och för mkt mellanregister....kanske även för lite bas (tryck). 😱

Bra låt men gitarrerna låter inget vidare 😉 grötigt. Hade man fetat till dem och fått klarare ljud så hade hela ljudbilden blivit mkt renare och framför allt tyngre. 😆

Annars är mixen bra. Kanske att sången är lite hög på nåt enstaka ställe men överlag bra nivå.

Bra jobbat men jag skulle jobba mer på gitarrerna.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...