Jump to content
Annons

Vst trummor.


Lofobia

Recommended Posts

Annons

Har aldrig hört Spectrasonic Stylus.

Jag gillar Groove Agent för att den låter som ett riktigt trumset gör.

Jag vet inte vad det är för musik du gör, men om du håller på med rock, så passar den bra. Mycket möjligt att den är helt fel för elektronisk musik.

Kika in på nån musikaffär och provlyssna, för Groove Agent demot låter inte så kul...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå !

En mjukvaru-trummaskin använder sig av antingen samplade trum-ljud, vanligtvis

i .wav-format som laddas in i trum-modulen, eller av syntetiska ljud alstrade internt.

Bra gratis pluggar jag kan rekommendra är Drumatic från E-Phonic,

DR-002, DR005 från FXpansion och även LoopAZoid.

Vill man lätta lite på plånboken så finns det enligt mig bara en som gäller och det är DR-008 från FXpansion.

DR-008:an kombinerar samplade ljud med syntetiska och låter skitbra.

Även microTonic som Neko nämnde är bra.

Sedan finns det även SR-202, men den finns bara att få tag på som prenumerant på Computer Music,

en engelsk musiktidning.

Jag hoppas det hjälpte lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

clavicl (oregistrerad)

Vill man ha det bästa så hostar man upp massa pengar och köper BFD från fxpansion. Över 9gig med trummor! Varje trumslag är samplat i 46 nivåer och samtidigt upptaget från 11 olika mikrofoner utplacerade runt trumsettet så man kan mixa sitt trumset precis "som på riktigt".

Det är helt hysteriskt.

Läs mer om det här från fxpansions hemsida:

http://www.fxpansion.com/product-bfd-main.php

Läs en recension här:

http://www.maulbeerbaum.de/bfd.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Lex Strooder (oregistrerad)

Förutom Fxpansion BFD så har toontrack nyligen släppt en ny version av DFH (www.toontrack.com/superior.shtml) . Denna gång så ingår det en vst som spelar upp ljuden. Jag kan rekommendera Fxpansion BFD eftersom det ingår midi-grooves i själva pluggen, ungefär som steinberg groove-agent fast med mycket bättre kontroll och ljud.

mvh

Lex

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
WhatGoesOn (oregistrerad)

Var kan man få tag på bra midislingor för trummor?

Jag menar då inte för elektronisk musik, det har jag hittat en del utan typ blues eller alternativ rock.

Jag har provat GrooveAgent och gillar den betydligt bättre än att använda ett midikeyboard men det borde finnas en massa bra midi färdigt som man kan utgå ifrån. Några idéer?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Grabbisar...

nbeat nämner DR-008, som dessutom är komp med Steinbergs LM4...

Men då undrar jag om någon kan rekomendera DR-008 eller LM4 för köp!

Är det så att LM4 är mindre krånglig men ändå lika bra som DR-008?

Finns ju massor av set i LM4 format plus att modulerna nu går för runt tusenlappen, så det kan vara mycket intressant för köp.

Tack på förhand... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort en gratis VSTi trummaskin som laddar samplingar på åtta pads med enskilda filter, dist och modulationsmöjligheter. Håller på planerar en stor uppdatering, men vad den kommer att innehålla tänker jag låta vara hemligt 😉

Anledningen till att jag gjorde den var att jag inte åstadkomma det jag vill med andra trummaskiner, jag gillar att förstöra ljud genom att pitcha, modulera, dista, bitcrusha och filtrera dem till nya ljud.

Prova gärna och säg vad ni tycker:

http://www.majken.se/twitch

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

oddbear (oregistrerad)

Det finns mykje bra tromme greier ,brukar sjølv GrooveAgent der eg har fire forskjeligge spor i mix .Her mixar eg og trixar eg det til .

det er kun kreativiteten som sett grenser her

Kjempe fornøyd med den. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Läs programmens dokumentation 😆

Vanligtvis gör man en egen mapp för VST pluggar ( andra format fungerar lite på annat sätt ) och berättar för programmen var de kan hitta dem. Audacity har stöd för VST effekter men inte VST instrument. Dock behöver man tills vidare VST Enabler till Audacity.

Hur man startar pluggarna beror igen på programmet. I Audacity kommer de att synnas under Effect menyn när de är rätt installerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut bäst blir det om man har HALion och köper till Scarbee's Imperial Drums, som är ett ljudbibliotek för HALion. Det är ett enda trumset som har kompletterats med en extra baskagge och ett par extra virvelkaggar - men i storlek slår det även BFD, som ju har flera olika trumset med mindre data. Imperial Drums har ca 12GB ljud fördelat på en j-a massa velocitynivåer och variationer i anslag etc. Det är grymt imponerande, helt enkelt (precis som resten av biblioteken från Scarbee. 🙂

Mer info och demolåtar finns på http://www.scarbee.com/products/sid/index.php .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...