Jump to content
Annons

Vilket digitalpiano/stage rekommenderas?


Swompin

Recommended Posts

Hej!

Har fått ett fruktansvärt stort sug att ta tag i mitt intresse att lära mig spela piano.
Jag bor i en egen lägenhet nu och tänkte passa på. Det absolut roligaste hade ju varit att ha ett riktigt piano, för känsla och charmen i sig. Jag har dock kommit fram till att ett digitalpiano är det som skulle passa mig bäst. Då kan jag spela närsomhelst på dygnet utan att jag stör någon och det känns mer som my cup of tea - åtminstone tills jag kan spela någorlunda bra.
Jag hade ett keyboard förut och kombinerade det med några pianolektioner för länge sedan - anslaget och känslan i sig fick mig att tappa intresset då det inte gick jämföra ett billigt keyboard med en flygel (såklart).. 
Därför är jag nu ute efter ett digitalpiano som liknar ett riktigt piano i så stor utsträckning som möjligt i känsla, jag är väl egentligen bara mest intresserad av vanliga grand piano samples. Som sagt är det känslan och det klassiska pianosoundet som är viktigt för mig, pedaler är antagligen intressant också då jag i slutändan är intresserad att skaffa ett riktigt piano/flygel. (en bit bort dock).
Förflyttning i sig spelar inte så stor roll för mig. Jag kommer inte ha spelningar att åka runt på o.s.v.

Helst kommer jag gärna undan med ca 5000:- ish, begagnad lär det antagligen bli om jag vill ha något vettigt. Kan sträcka mig absolut max till kring 8000 (man får väl pruta? 😉 ) .
Har hittat bl.a. Roland RD-700sx/gx som eventuellt kan vara av intresse, samt ett FP-80 har jag sett också.. 
Vad rekommenderar ni, mest bang for the buck?

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...