Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har fÄtt ett fruktansvÀrt stort sug att ta tag i mitt intresse att lÀra mig spela piano.
Jag bor i en egen lÀgenhet nu och tÀnkte passa pÄ. Det absolut roligaste hade ju varit att ha ett riktigt piano, för kÀnsla och charmen i sig. Jag har dock kommit fram till att ett digitalpiano Àr det som skulle passa mig bÀst. DÄ kan jag spela nÀrsomhelst pÄ dygnet utan att jag stör nÄgon och det kÀnns mer som my cup of tea - Ätminstone tills jag kan spela nÄgorlunda bra.
Jag hade ett keyboard förut och kombinerade det med nÄgra pianolektioner för lÀnge sedan - anslaget och kÀnslan i sig fick mig att tappa intresset dÄ det inte gick jÀmföra ett billigt keyboard med en flygel (sÄklart).. 
DÀrför Àr jag nu ute efter ett digitalpiano som liknar ett riktigt piano i sÄ stor utstrÀckning som möjligt i kÀnsla, jag Àr vÀl egentligen bara mest intresserad av vanliga grand piano samples. Som sagt Àr det kÀnslan och det klassiska pianosoundet som Àr viktigt för mig, pedaler Àr antagligen intressant ocksÄ dÄ jag i slutÀndan Àr intresserad att skaffa ett riktigt piano/flygel. (en bit bort dock).
Förflyttning i sig spelar inte sÄ stor roll för mig. Jag kommer inte ha spelningar att Äka runt pÄ o.s.v.

Helst kommer jag gĂ€rna undan med ca 5000:- ish, begagnad lĂ€r det antagligen bli om jag vill ha nĂ„got vettigt. Kan strĂ€cka mig absolut max till kring 8000 (man fĂ„r vĂ€l pruta? 😉 ) .
Har hittat bl.a. Roland RD-700sx/gx som eventuellt kan vara av intresse, samt ett FP-80 har jag sett ocksÄ.. 
Vad rekommenderar ni, mest bang for the buck?

Tack

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Yamaha i de flesta prislÀgen. Inte för att de lÄter bra utan för att klaviaturen Àr bra. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.