Anders-Drums Postat 2 november 2017 Postat 2 november 2017 Hej! Jag Àr ny pÄ forumet och skulle vilja börja med att stÀlla en frÄga. Jag började anvÀnda musikprogrammet "Orion", Är 2001. https://www.kvraudio.com/product/orion-by-synapse-audio Har lÀrt mig det ganska bra, men av olika anledningar varit borta ifrÄn musikskapandet senaste 5-6 Ären, sÄ jag kÀnner att jag ligger lite efter. Jag ville nu i höst göra en nystart och komma igÄng igen med min musik (ny dator, MIDI-keyboard, inköp av lite plugins) sÄ insÄg jag att programmet Àr för gammalt och förstÄtt att det inte utvecklas lÀngre. SÄ, jag sliter just nu mitt hÄr över vilket musikprogram jag ska vÀlja. FrÄgan Àr vilket annat som man skulle kunna tÀnka sig dÄ det jag söker Àr... Enkelt att lÀra sig Lite "allround", men kanske mest för elektronisk musik  Ett anvÀndargrÀnssnitt som liknar Orion (har nu Ableton Live Lite som följde med keyboarden, men det Àr svÄrt och krÄngligt tycker jag, plottrigt grÀnssnitt) Gillar nÀr man enkelt kan klicka ut noter i en sequencer och sedan bygga ihop musiken i block i tidslinjen, om ni Àr med pÄ hur jag menar... Vore tacksam för tips! Har nosat lite pÄ Studio One, men inte provat Ànnu. vÀnlig hÀlsningAnders
Die Hard (oregistrerad) Postat 2 november 2017 Postat 2 november 2017 Testa dem som du kan testa och avgör. Alla kommer att tycka olika och det Àr okej. Men det Àr bara du som kan avgöra vad du tycker Àr enklast jobba i.
Anders-Drums Postat 3 november 2017 TrÄdstartare Postat 3 november 2017 Tack Die Hard för feedback. Visst Àr det sÄ, tÀnkte mest frÄga ifall det av en hÀndelse fanns nÄgon mer som hade anvÀnt Orion tidigare och sedan bytt till nÄgot annat som liknade det och av den anledningen gjorde att man kÀnde sig hemma. Jag provar runt, sÄvida ingen föreslÄr nÄgot sÀrskilt dÄ.  /A
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.